Hej,

Vi funderar att bygga med Vårgårdahus i Uppsala. Deras entrepenör i Uppsala är "Uppsala Byggteam". Är det någon som har byggt med dom och kan dela med era bra eller dåliga erfarenheter?

/Peter
 
Någon annan än lk73 med erfarenhet av Uppsala Byggteam?
 
Jag har raderat ett inlägg som visade sig komma från en person med koppling till Vårgårdahus.

Och några följdinlägg.
 
Du kanske kan be säljaren om kontaktuppgifter för tidigare kunder i Uppsala och själv kontakta dem? Men du kanske redan provat detta.
 
tronen,
fick du någon uppfattning om uppsala byggteam? Jag är också intresserad av att veta mera.
 
Det är ju ofta så att firmor som går in och gör "egna" referenser här, har inte så mycket vettiga referenser att komma med, av någon anledning...
 
Jag har fått några referenser. Håller på att kontakta dom. Har pratat med en hittils, bara goda referenser från honom. Dock så gjorde han inte allt med Vårgårda, utan gjorde grund och schaktarbete själv. Hantverket hade han inga klagomål på, förutom på små detaljer som korrigerades efter slutbesiktning. Jag uppdaterar tråden när jag har mer information.
 
Nu har jag haft kontakt med andra referenser, sammandrag (både gällande Vårgårda och Uppsala Bygg Team):

Referens 1: Hade inte något illa att säga om Vårgårda/Uppsala Bygg Team. Vid slutbesiktning hade det varit några fel, men dom korrigerades nästan direkt. Uppsala Bygg Team var professionella och hade aktiv kontakt med köparen för att verifiera vissa av jobben innan dom utfördes.

Referens 2: Mesta dels bra, enda problemet var att dom tyckte att schaktfirman som Vårgårda samarbetade med gav på tok för hög offert, och att dom inte var aktiva och tydliga. Denna referens valde en annan schaktentrepenör.

Referens 3: Svarade inte, men gav link till deras blogg gällande deras nuvarande byggande. Ni kan ju titta här: http://tazzar.se/bygganytt/#home
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.