Funderar på att bygga ett hus från Lövsta trähus. Jag skulle vara jätte tacksam om det finns någon annan som köpt ett hus av dom som kan dela med sig av sina erfarenheter:)
 
Hej jag såg att du/ni var sugna på och bygga ett lövsta hus .....

vi ska bygga ett lövsta hus nu i mars /april kommer och börja gräva nu i påsk veckan.
det blir ett Dalarö 1-plans på 136 kvm............. vet ej vad för info du/ni vill ha så skriv ner några frågor så får jag se om jag kan svara på något !
 
Hej!

Jag tycker också att Lövsta trähus ser fina ut. Är det någon som vet hur deras prisläge är överlag och kanske i synnerhet vad gäller något av deras mindre hus?

Tack!

Mvh,
Snurre
 
Hejsan! Vad kul! Vi har också tänkt bygga ett Dalarö. Vi väntar på ett förslag på en lite större variant,ca 150kvm. Vi hoppas att priset kommer att vara ok efter ändringarna så vi också kan beställa huset! Har du köpt köket som ingår? Blev det dyrt att göra ändringar om du gjorde några. Vore jätte kul att höra vad du gjort med planlösningen om du ändrat något eller har något tips.
 
Vi tog kök från ikea för att hålla priset nere. (lite i alla fall) och så vet jag att det är minst lika bra kvalitè so dom andra och så kan man välja vad man vill utan att priset springer i väg allt för mycket!

Det som är bra med lövsta är när vi ändra planlösningen så kostade det inte något. såvidare man inte ökade husets kvm, (såvidare vi vet)

Vi har gjort om planlösningen ganska mycket, jag kan maila vår planlösning till dig om du vill ??? några tips på planlösning vet jag inte det är ganska personligt vad man själv tycker om och man prioritera.

Vart ska ni bygga?
 
jonny_martina skrev:
Hej jag såg att du/ni var sugna på och bygga ett lövsta hus .....

vi ska bygga ett lövsta hus nu i mars /april kommer och börja gräva nu i påsk veckan.
det blir ett Dalarö 1-plans på 136 kvm............. vet ej vad för info du/ni vill ha så skriv ner några frågor så får jag se om jag kan svara på något !
Hej, vad ungerfär det dalarö som ni beställt? Vill bara få en uppskattning på vart lövsta trähus ligger i prisnivå.

mvh
Karlsson
 
Hejsan! Maila gärna er planlösning! lindasson@bredband.net
Vi har nyligen byggt ett hus i Löddeköpinge, Skåne men fått blodad tand och beslutat att bygga igen i Billeberga. Var skall ni bygga? Får man lov att fråga hur mycket plattan kostar till ert hus?

Mvh,Linda.
 
lkarlsson skrev:
Hej, vad ungerfär det dalarö som ni beställt? Vill bara få en uppskattning på vart lövsta trähus ligger i prisnivå.

mvh
Karlsson


Svårt att säga vi har tagit bort ganska mycket som tex kök och vitvaror vilket gör ganska mycket på priset!

Men kontakta lövsta www.lovsta-trahus.se så hjälper dom er.
 
Lindajo skrev:
Hejsan! Maila gärna er planlösning! lindasson@bredband.net
Vi har nyligen byggt ett hus i Löddeköpinge, Skåne men fått blodad tand och beslutat att bygga igen i Billeberga. Var skall ni bygga? Får man lov att fråga hur mycket plattan kostar till ert hus?

Mvh,Linda.

Vi ska bygga i Mjölby (3 mil söder om Linköping)

plattan kostar ca 200 tkr med garage 40kvm + vvs job + el job så riktigt exakta sifror kan jag inte ge er för jag vet inta hur mycket av el och vvs jobbet som är lagt på just plattan av deras priser som jag har fått.

vad byggde ni för hus tidigare?
 
jonny_martina skrev:
Vi ska bygga i Mjölby (3 mil söder om Linköping)

plattan kostar ca 200 tkr med garage 40kvm + vvs job + el job så riktigt exakta sifror kan jag inte ge er för jag vet inta hur mycket av el och vvs jobbet som är lagt på just plattan av deras priser som jag har fått.

vad byggde ni för hus tidigare?
Hejsan igen , var i kontakt med Lövsta idag och har fått lite information. De leverar tydligen bara byggsatsen. Kommer ni att göra mycket själva eller har ni lejt ut hela processen till någon local byggfirma?

Vi har tomt i mantorp.
 
Jag jobbar som golvläggare på Mjölby färg & golv så vi kommer göra en del själva tex lägga golv :)

Vi har lejt bort grunden och stomresning til Kindgrens bygg (han har gjort en hel del lövsta hus).......vet att Utsikts byggarna har gjort ett eller fler hus.

Har ni köpt på Veta eller bakom Stationen?
Kommer ni och göra mycket själva?
 
jonny_martina skrev:
Jag jobbar som golvläggare på Mjölby färg & golv så vi kommer göra en del själva tex lägga golv :)

Vi har lejt bort grunden och stomresning til Kindgrens bygg (han har gjort en hel del lövsta hus).......vet att Utsikts byggarna har gjort ett eller fler hus.

Har ni köpt på Veta eller bakom Stationen?
Kommer ni och göra mycket själva?

Ok då förstår jag :). Vi har tomt bakom stationen. Men har varit väldigt "veliga" på vad vi ska bygga. Bor idag i Linköping sedan 6 år.

Vi var och kolla på ett lövsta 1,5 utan för mantorp och det såg väldigt fint ut. Har annars varit inne på att bygga murat och har väl inte riktigt släppt det spåret än. Dock ser lövsta hus extremt fina ut och jag gillar verkligen stilen på dalarö även lövsta norraby 1595 ser grymt fint ut. Funderingarna gick först att bygga nyckelfärdig, men vi kanske tar undan lite saker som man kanske kan klara av även om man har tummen mitt i handen.

Vart i Mjölby har ni tomt, borta vid Lundby eller vad det heter?
 
Vi har köpt tomt på Backgården (ej nere vid hyreshusen) utan över vägen på andra sidan.

Vi var och kolla på nya hus i Tranås och då så såg vi norraby 1791 det var väldigt fint.

När har ni tänkt och börja bygga ?
 
Ok då är jag med, det är väl precis bakom ditt arbete då , har för mig att det ligger en golv firma där. Tranås, har lövsta många hus där? Skulle vara kul och see ett Norraby eller dalarö in real life?

Vi skulle ha börjat byggt igår om vi hade bestämts oss. Ändrade ni om mycket ifrån den ursprungliga plan lösningen på ert dalarö?

Plattan vem kommer att göra den åt er? Jag antar att den inte ingår i byggpaketet från Lövsta.

Fick en preliminär rapport att det tog ca 4 månader med lövsta, så om man är snabb och bestämmer sig så kanske man kan vara igång efter semester början på sept.

Bygger vi i betong så kan vi nog vara igång inom 1 månad, men då är det cirka 16k per kvm som gäller så det r ju en bit dyrare helt klart.

Skulle vilja klämma in en pool också :) , men det får nog helt klart vänta ett tag.
 
Ja det är tomten närmast mitt job :(

Ja lövsta har en del hus i Tranås på ett nybyggt område som ligger förbi Golfbanan, har bara åkt förbi med bil och kollat lite, tror dom har fler modeller där?

Vi ändrade alla rum förutom kök,entrè,klk och vardagsrum.

Vi har lejt bort plattan till Kindgrens bygg för dels han har gjort flera Lövsta hus och det var genom han vi kom i kontakt med Lövsta så det blir nog bra :)

Vi har varit på Fabriken 2 ggr och pratat och planerat, det är intresant och se detaljerna på husen och se hur produktionen fungerar vilket man inte får göra hos dom större tillverkarna.

Vi ritade in en pool på bygglovet men fick avslag på den pga den var inritad på pricksträckad mark vilket var konstigt för svärfar har byggt en på pricksträckad mark fick bygglov att bygga där (fast i ett äldre område) :( (hadde varit skönt och ha en pool med på bygglovet ifall man vinner några Milj :) )

Ring till Lövsta och fråga om ni kan ta kontakt med dom i Tranås för och kolla på husen inv...........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.