Redigerat:
Siphouse sidan fungerar inte.
Den andra länken går att läsa. Dock innehåller den inte specifik information. Det jag kan utläsa är att det är någon form av cellplast mellan ytskikt som staplas ihop på byggplatsen. Antar att utanpåliggande läkt och panel blir ”bärande” i meningen att materialet i sig inte tar hela lasten.

Har sett det förut. För länge sedan gick j vi upp till tekniska högskolan i Stockholm för att konsultera några professorer om en produkt som hette Bästablock som vi funderade på att använda. Just falsade plyfaskivor limmade på cellplast. En husstomme kunde resas på någon dag.

En professor sade.
-Det fungerar säkert bra… men de kunde ha valt ett mindre brandfarligt isoleringsmaterial som till exempel svartkrut.

Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 5 till
  • Laddar…
Sidan fungerar för mig.

Det framgår efter lite sökande att bolaget ligger i Litauen. Märkligt företagsnamn, som jag först trodde var del av mallen för web formuläret. Som de glömt ändra.

Klickar man på ”behörigheter” så hamnar på en sida om det obefintliga underhållsbehovet. Jag tror man skall förutsätta at ev. el o VVS installationer i modulerna inte är godkända i Sverige. Samma med tätskikt i badrum osv.

Skaffa bra referenser om företaget innan du beställer. Och kontrollera att de verkligen existerar, detta kan vara en ren bluff.
 
  • Gilla
Sam1981
  • Laddar…
De är svåra att hitta så mycket info om. Dock har jag mailat med de och tänker ringa då de har ett tel nr.

I övrigt har deras brittiska sajt fått mycket bra recensioner enligt Google.
 
B
Frågan är när man kan ringa... Öppettiderna visar lite olika beroende på vilken sida man kollar, i nått fall är det olika på samma sida.

Information om att ringa för att beställa med telefonnummer och en öppen-statusindikator. Kontaktsektion med telefonnummer och öppettider där det står "Öppet till 05:00".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Information om öppettider och kontakt för beställning, med telefonnummer och texten "Öppet imorgon kl 08:00".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sam1981
  • Laddar…
Sam1981 Sam1981 skrev:
I övrigt har deras brittiska sajt fått mycket bra recensioner enligt Google.
Fast sådant är väldigt lätt att manipulera, och det görs regelmässigt av mindre seriösa företag.

Man behöver riktiga äkta referenser. Människor man kan prata med, som man kan kolla bakgrund på osv.
 
  • Gilla
Sam1981
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.