kristofer12345
hejsan

jag tittar lite runt o skulle va sigen o testa en typ av monoblockpump, har idag en luftvärmepump till golvärme på 15 kw men som tappt ner till 11 kw ca när det blir kallt då det är en ispinne (dom som vet dom vet) och dom är till o med dyrare än vad dessa monoblock är , plus krävs inte installatör till dessa, jag undrar om någon testat dessa och om man kan komma och kolla på er installation ? länkar dom här under ..eller om ni har en annan modell

https://outl1.se/luft-vatten-varmepump-23kw

https://outl1.se/inverter-varmepump...j-l7E9oMO968lz-ne5-56ibHLVaUTKeYaAuJcEALw_wcB
 
  • Luft-vatten värmepump på webbutikssida, 23,9 kW modell med Wi-Fi, och prisinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Luft-vatten värmepump 16,1kW inverter med WiFi-funktion, prissatt till 37988 svenska kronor på försäljningssida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget svar på din fråga, men jag skulle aldrig våga köpa en dyr och tekniskt komplicerad produkt av outl1, de är inte kända för att vara lätta att ha att göra med om något skulle strula.
 
  • Gilla
kristofer12345 och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
13th Marine 13th Marine skrev:
Inget svar på din fråga, men jag skulle aldrig våga köpa en dyr och tekniskt komplicerad produkt av outl1, de är inte kända för att vara lätta att ha att göra med om något skulle strula.
nä deras sida var kanske ett dåligt ex , men en monoblock från annat håll då..
 
Outl1 var på tapeten igår i SR:s program Plånboken, ang. långsam leverans av elcykel.
Företaget är nu under tillsyn av ARN pga av de stora antalet anmälningar från konsumenter.

En stor varning för detta företag, särskilt när det gäller inköp av stora, komplicerade och dyra produkter.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
E etompau skrev:
Outl1 var på tapeten igår i SR:s program Plånboken, ang. långsam leverans av elcykel.
Företaget är nu under tillsyn av ARN pga av de stora antalet anmälningar från konsumenter.

En stor varning för detta företag, särskilt när det gäller inköp av stora, komplicerade och dyra produkter.
jasså , finns det och lyssna på i efterhand , spotify?
 
kristofer12345
jag hittade, ska lyssna..
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Nej det finns inga billiga genvägar. Out1, Lyfco, InVest och Baxi Bonus Air är bara rent och mycket dyrt skräp. Få av de här pumparna klarar ettårsdagen utan reparationer.
Daikin och Panasonic tillverkar monoblocmaskiner av splittyp men jag rekommenderar ändå Nibe.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
G Granström2 skrev:
Nej det finns inga billiga genvägar. Out1, Lyfco, InVest och Baxi Bonus Air är bara rent och mycket dyrt skräp. Få av de här pumparna klarar ettårsdagen utan reparationer.
Daikin och Panasonic tillverkar monoblocmaskiner av splittyp men jag rekommenderar ändå Nibe.
har nibe monoblock?
 
B
G Granström2 skrev:
Nej det finns inga billiga genvägar. Out1, Lyfco, InVest och Baxi Bonus Air är bara rent och mycket dyrt skräp. Få av de här pumparna klarar ettårsdagen utan reparationer.
Daikin och Panasonic tillverkar monoblocmaskiner av splittyp men jag rekommenderar ändå Nibe.
Håller med dig om att billiga pumpar är riskabla. Vill minnas att jag nyligen läste en tråd om en lyfco pump som underpresterade massor.

Däremot så är det inte ett monoblock om man gör det i ett splitutförande. Då är det ju en splitmaskin...

Skulle rekommendera daikin eller panasonic med r32 som köldmedium.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
B BSOD skrev:
Håller med dig om att billiga pumpar är riskabla. Vill minnas att jag nyligen läste en tråd om en lyfco pump som underpresterade massor.

Däremot så är det inte ett monoblock om man gör det i ett splitutförande. Då är det ju en splitmaskin...

Skulle rekommendera daikin eller panasonic med r32 som köldmedium.
finns dom i monoblock? länk?
 
kristofer12345
B BSOD skrev:
[länk]

[länk]
den första daikin ser grym ut, hade klarat mig på den 16 kw perfekt, dom verkar hålla bra standard även, undrar bara vad den kan kosta ,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.