Hej.
Vi bor i ett radhus och vår granne har köpt en uppblåstbar familjeplaskpool, inte gigantisk men den rymmer 1000 liter. Den är inte avancerad med reningsverk och så, utan de tömmer den varje kväll och fyller på med nytt vatten. Min fundering är om vattnet som töms ut varje kväll kan rimna ända bort till vårt hus så att vi kan få fuktskador? Deras tomt ligger lite högre än vår så vattnet rinner ner mot vår tomt. Dock har de poolen längst ut på tomten så det är ca 6 - 7 meter bort ifrån vårt hus. Gräsmattan sluttar en aning ner från huset mot slutet av tomten så vattnet åker lixom inte upp mot vårt hus. Men kan det ändå åka mot vårt hus när det sjunker ner under gräsmattan?
 
Om vi antar att grannen har ca 50 kvm tomtmark som absorberar vattnet motsvarar det 20mm regn just där. Så jag skulle vara mer orolig ifall det kommer ett riktigt rejält regnväder.
 
Rätt mustigt att varje kväll slänga bort en kubik vatten... :) I övrigt håller jag med pelpet.
 
Låter inte riktigt 2015 att hälla ut 1000 liter vatten varje dag
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Stockholm har ett väldigt fint kretslopp vad gäller vatten, så det är inte så illa som man kan tro att hälla ut en m3 vatten... (annars skulle det kosta mer än 5,72 kr / m3)
 
måste vara hyresrätt eller bostadsrätt med vatten som ingår i hyra :)
fyller säkert med varmvatten också
 
Min nästa PC ska jag fan kyla på kranvatten istället för att krångla med radiator och pump
 
AndersMalmgren skrev:
Min nästa PC ska jag fan kyla på kranvatten istället för att krångla med radiator och pump
Vattnet ut kan väl gå till varmvattenberedaren, du kommer tjäna fett med deg.
 
Om jag flyttar in en bostadsrätt eller hyresrätt där vattnet ingår så kommer jag att skaffa en vattenkyld AC-anläggning, koka potatis under rinnande varmvatten samt installera ett vattenkraftverk i badkaret :).

Fast skämt åsido, enligt den här tråden kostar en kubik riktigt varmt badvatten ca 40 kr (35 kr för värme, 5 kr för vattnet). Och det kan det ju vara värt för att bada skönt.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
harry73
Jag var helt övertygad om att jag redan svarade på denna fråga. Har TS ställt frågan flera gånger eller har någon raderat mitt inlägg ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.