Håller som bäst på att renovera hallen och toaletten. När jag ändå är igång, bör man installera nätverksuttag där?! :x
Jag kan inte komma på några bra anledningar till att göra det, men det vore trist att komma på att man faktiskt kan komma att behöva det i efterhand. Jag har tidigare förberett med nätuttag i sovrummen och vardagsrummet.
Nå, kommar man att ha möjlighet att koppla in toalettstolen i framtiden? :D
 
I hallen kanske det finns en poäng att ha ett uttag till en extra accesspunkt?
 
Eller kanske en telefonbasstation (använder man ju helst ett nätverksuttag till).

Men toa... Där hade jag nog skitit i det. ;)
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Vem vet... TS kanske vill göra om toan till serverrum...:D
 
Det är ju aldrig fel att dra tomrör till en dosa och sätta lock över om man ändå håller på. Men toaletten känns ju tveksam...
 
Precis. Om man bara *måste* surfa på toa så kan man kanske stå ut med att göra det trådlöst just den kvarten... :)
 
Beror lite på vad det är för toalett antar jag. Om du vill ha möjlighet att t.ex. ha en skärm där för att kunna se på film och bada, eller om du vill kunna styra belysning eller ljud därifrån. Osv.
 
Ingen dålig respons! Intressant ämne tydligen... :)
Ok, telefoni i hallen kan jag köpa. Jag sätter en där.
Nä surfa på toaletten är kanske inte så troligt, inte heller titta på film. Rummet är ca 1.5x1m så man uppehåller sig kanske inte där längre än vad nöden kräver... Jag tänkte snarare någon smart funktion typ översvämningsskydd som man kanske kan koppla in till nätverket. Det känns kanske inte så jätteviktigt, men det är det bästa jag kan komma på... :)
 
Korvgubbe
Nu tycker jag ni missar väldigt många intressanta anledningar till att ha nätverk indraget på toaletten.
En webkamera för "forskningssyften", en hypermodern toastol från Japan, att få se blickarna på sina gäster för att nämna några :D
 
  • Gilla
KoK och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Nu tycker jag ni missar väldigt många intressanta anledningar till att ha nätverk indraget på toaletten.
En webkamera för "forskningssyften", en hypermodern toastol från Japan, att få se blickarna på sina gäster för att nämna några :D
Gillar ditt sätt att tänka... ;)
 
kalubah skrev:
Ingen dålig respons! Intressant ämne tydligen... :)
Ok, telefoni i hallen kan jag köpa. Jag sätter en där.
Nä surfa på toaletten är kanske inte så troligt, inte heller titta på film. Rummet är ca 1.5x1m så man uppehåller sig kanske inte där längre än vad nöden kräver... Jag tänkte snarare någon smart funktion typ översvämningsskydd som man kanske kan koppla in till nätverket. Det känns kanske inte så jätteviktigt, men det är det bästa jag kan komma på... :)
Skulle det bli aktuellt så finns det säkert några trådlösa alternativ.
 
Korvgubbe skrev:
en hypermodern toastol från Japan
Skämta du, det dröjer nog inte länge innan den första toastolen med inbyggt WLAN kommer. Då blir det möjligt att få ut statistik på allt från vattenförbrukning till levererad volym... TP-kabel känns dock lite omodernt på nästa generations toastolar.

Skämt åsido, nätverksuttag på toa känns väl i dagsläget lite onödigt. Å andra sidan var det mycket som kändes onödigt för tio-tjugo år sedan som idag är en självklarhet. Jag skulle nog ändå skippa uttaget om jag inte exempelvis planerade för en badrums-TV.

Edit: Oj vad sen jag var...
 
Redigerat:
Lika bra att lägga en kabel på muggen med. 8)
 
  • Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
kalubah skrev:
Jag tänkte snarare någon smart funktion typ översvämningsskydd som man kanske kan koppla in till nätverket. Det känns kanske inte så jätteviktigt, men det är det bästa jag kan komma på... :)
Om man skall vara seriös, och som någon annan redan sagt, ett rör och en dosa är ju inte fel. Problemet är bara var man skall sätta den. Man bör ju ha en aning om vad man skall ha den till för att få placeringen någotsånär.
 
Alfredo skrev:
TP-kabel känns dock lite omodernt på nästa generations toastolar.
Den kanske har PoE funktion inbyggt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.