Hej,

Behöver lite tips på konstruktion och mtrlval för att göra en inbyggd hylla till min hall där det finns ett lite knepigt outnyttjat utrymme längs ena sidan.

Lägenhet i hus med byggår -30 så en del av mellanväggarna är i tegel vet jag (tegeldamm är för härligt...). Vet dock inte riktigt vad hallväggen är byggd av.

Utrymmet där jag skulle vilja bygga klädförvaring för framför allt skor har måtten 21/23x231 med en takhöjd på 270. 21/23 betyder att det är snett... Lite smalare vid ingången. Har tänkt lämna plats för jackförvaring på "stolpar" som "sticker rakt ut". Dvs eftersom det är för grunt för att hänga in på vanligt sätt får de hänga åt "fel håll". Därför kommer också hyllkonstruktionen bli L-formad (ett L vänt åt fel håll sas). Jackor närmast dörren.

Djupmåtten på 21/23 är mätt innanför fodret. Skulle kanske kunna ta bort det för att få lite mer utrymme men inte säker på att det skulle bli lyckat. Överväger dessutom att sätta upp ett takhängt draperi för att dölja allt och då behövs det utrymmet.

Jag vill ha så nätta hyllor som möjligt och undvika en tung lösning. Helst utan konsoller.

Tips?!

img1031mb.jpg

img1032.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.