Är det någon som har erfarenhet av nätadater/batterieliminator
xPower nätadapter laptop 90W

såld bl a av Teknikmagasinet. Den kan användas av många olika laptop. Den skiftar spänning beroende på plugg.
Nu efter ca 6 mån sporadisk användning ger den bara 4,5V i st f 19V med provade pluggar. Samma spänning oberoende av plugg. Lite för lite för att klara laptopen :rolleyes:
 
Reklamera den direkt
 
naturligtvis reklamera men törs ja använda samma typ en gång till
 
Svårt att säga, du har ju 2,5 års reklamationsrätt kvar. Att samma sak skall hända igen vill jag inte sätta några odds på då den nya kanske gör likadant eller kanske håller datorn ut.
Jag sysslar själv mycket med datorer och vid de tillfällen då nätadaptern lagt av brukar jag leta upp en likadan på antingen blocket eller tradera. Har under åren haft ett antal "pirat" nätadaptrar som lagt av, vissa har hållt längre än andra.
Orginalapadtrar brukar däremot ofta håller längre än datorn är värd att behålla med tanke på prestanda och ålder.

Vad man bör tänka på är att alltid placera nätadaptern så att det är god luftväxling då de avger en del värme.
Har sett exempel där folk lagt den i soffan, ibland under kuddar och även gömt den under soffkuddarna - detta är rent förkastligt och kan om oturen är framme orsaka brand
Den främsta orsaken till att en nätadapter lägger av är just att den placerats fel och blir för varm, vissa adaptrar har en värmesäkring som löser ut och då lägger den av helt. Blir t.ex en kondensator i nätadaptern för varm så "poppar" den och får då fel värde, nätadaptern kan då som i elbengts exempel ge fel spänning och tappa orken.
 
Det är också mina erfarenheter, men jag tänkte den här gången på just den här modellen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.