Vet inte om detta är rätt kategori men jag undrar om det finns något nät man kan sätta över skorsten på sensommaren för att undvika att fladdermössungarna förvirrar sig ner i skorsten och sedan ut i öppna spisen! I fjol hade vi fladdermöss varannan morgon i huset!!
 
john68 john68 skrev:
Jag har använt mig av vanligt putsnät. Finns tex på granngården. Lätt att böja till.
[länk]
Går det att elda med det på? Hade varit skönt att slippa fladdermöss som kryper i askan. Sedan att få ut dem utan att riskera att de flaxar runt hela huset 😅
 
L Lillamyran skrev:
Går det att elda med det på? Hade varit skönt att slippa fladdermöss som kryper i askan. Sedan att få ut dem utan att riskera att de flaxar runt hela huset 😅
Naturligtvis går det att elda. Maskorna är cirka 20 mm. Sotaren kan ha synpunkter om det inte är enkelt att öppna och stänga vid sotning.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Naturligtvis går det att elda. Maskorna är cirka 20 mm. Sotaren kan ha synpunkter om det inte är enkelt att öppna och stänga vid sotning.
Stämmer. Går bra att elda

Har aldrig fått ngt klagomål av sotaren hos oss iaf.
 
Vad bra, jag frågade faktiskt sotaren men de hade inget bra tips. Jag ska fixa det och sätta upp.är ju inte förrän augusti som fladdermus ungarna brukar förvirra sig ner i skorsten. Hade varit skönt att slippa dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.