Modernt badrum med toalett, dekorativt bord med vas och ljus, samt korg med toalettpapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fönster med persienner, växter och en krans, intill en murad duschvägg och en korg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum med rund spegel med belysning, flytande handfat och grå kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern badrum interiör med väggmonterad handfat och spegel, grå kakelvägg och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern badrumsinredning med vita kakelväggar, fönster med persienner och växtdekor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern badrumshandfat med kran, grå kakelvägg och en liten grön växt i grå kruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modersnt badrum med vita väggkakel, upplyst spegel i form av en ring, handfat, och fönster med persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad duschhörna med vita kakelväggar, duschstång och mosaikgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern badrumsmöbel med upplyst spegel på en grå kakelvägg och handdukar på en krok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättesnyggt!
 
Jättefint, vad är det för golv?
 
Fräscht och fint!
Men borde där inte vara ett par duschdörrar också?
Så här alltså:
duschhorna-runda-vaggar_1.jpg
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Fräscht och fint!
Men borde där inte vara ett par duschdörrar också?
Så här alltså:
[bild]
Absolut, därav nästan färdig. Blir lokala glasmästaren som får den huvudvärken
 
Hillpinch Hillpinch skrev:
Absolut, därav nästan färdig. Blir lokala glasmästaren som får den huvudvärken
Du kanske skulle passa på nu. De påstår att det är rea nu:
https://outl1.se/rund-duschorna?ps=ODM2PTIyOA==&kw={kw}&cpn=9402763382#836=228&gclid=Cj0KCQiAlsv_BRDtARIsAHMGVSZpEUqYJQDcs31WTyHCWlpULMdTduwdKLRp4RapTyB3rMHQ639ZDrcaAs5QEALw_wcB
90 cm tycker jag är lagom storlek:
Kampanjsida som visar en nedsatt prisannons för en 90 cm rund duschhörna, nu för 2 988 kr från det ursprungliga priset 4 295 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KristinaRT
Riktigt snyggt! Vad är det på väggen (den vita delen)?
Gillade verkligen kaklet på väggen bakom handfatet. Går den grå lite i grönt eller är det bara som det ser ut?
 
Hm Borde nog ha skrivit mer detaljerat om badrummet :)

Badrummet är ombyggd och förstärkt enligt Säker vatten där jag följt alla moment enligt beskrivning och manualer. Att bygga om ett badrum i ett timmerhus från 1870-talet är ingen lätt och självklar uppgift. Det gäller att ha gott om tid på sig för att tänka igenom alla speciallösningar för att konstruktionen ska bli "mer än" hållbar. Eftersom jag bygger till mig själv har jag råd att lägga extra mycket tid på det mesta. Alla moment är dokumenterade med bilder och kvitton.

Rörmockaren ordnade alla vatten- och avloppsrör. Vi köpte alla möbler och allt annat på Black friday 2019, sparade 9500kr (eller blev lurade enligt andra).
Elektrikern fixade med allt som krävdes inom ämnet.

Kakel
Vit 30 X 60 blanka, rakskurna plattor från Dekora. Minsta möjliga fogbredd med Spin Level system.
Grå/grön 5 X 25 Self Grace Emerald från Kakeldaxgruppen.

Klinker
Arezzo Stone Perla från Dekora. Körde 30 X 30 för att det passade bäst in på golvytan.

Jag är så nöjd med de vita väggarna med vit fog!
Fondväggen fogades först med ljusgrå fog, men det blev helt fel färg på kaklet, allt blev grått!!! Så en hel veckas slit med att rensa fog och foga om till normalgrå fogfärg. Det blev kanonbra färgmässigt, precis så som vi ville ha det.

Golvet har normalgrå fog.

Bara att fråga på om ni undrar något.
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du kanske skulle passa på nu. De påstår att det är rea nu:
[länk]{kw}&cpn=9402763382#836=228&gclid=Cj0KCQiAlsv_BRDtARIsAHMGVSZpEUqYJQDcs31WTyHCWlpULMdTduwdKLRp4RapTyB3rMHQ639ZDrcaAs5QEALw_wcB
90 cm tycker jag är lagom storlek:
[bild]

Hur har du tänkt att man ska få in den under snedtaket?



För övrigt är det alltid rea på outl1...
 
useless useless skrev:
Hur har du tänkt att man ska få in den under snedtaket?
Bra fråga!
Det får du nog klura ut själv. Kanske ett duschdraperi blir enklare (och billigare) då :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.