Hej,
Jag hade garantibesiktning (2-årsbesiktning) i våras. En anmärkning löd (B=jag):

"Grop vid dusch. 2 alternativ för åtgärd bestämdes: B lämnar besked till E4 snarast
1. Duschkabin silikontätas mot golv och B ersätts med 5.000:-
2. En c:a 8-10 cm hög kant kaklas under duschkabin. Duschplatsen, ny klinker med fall.
E utfärdar intyg som egenkontroll att arbetet har följt gällande regelverk BBV"

Jag som inte trodde det skulle bli jättesnyggt med "kanten" meddelade därför entreprenören att jag ville ha kontantersättningen, dvs alternativ 1.

Trots ett antal påstötningar (mail och telefonmeddelanden) så har entreprenören inte hört av sig eller betalat mig. Detta är ju lite jobbigt. Vad föreslår ni som nästa åtgärd? Fler mail + telefonsamtal, påtala för husleverantören som rekommenderat honom, besiktningsmannen (kan han göra något??), hans branschorganisation, offentligt hänga ut honom (för en ganska liten sak egentligen...), eller finns det något formellt riktigt man ska göra, typ stämma honom?
 
skicka en räkning och sen kronofogden
 
Slutrapport: Gammalt hederligt tjat löste detta. Mycket tjat blev det men eposten gör ju att tjat inte är så jobbigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.