Har haft många dåliga dammsugare i mitt liv, så nu undrar jag vad ni har haft för dammsugare som ni är riktigt nöjda med?

Den ska kunna dammsuga mattor ordentligt, ha ett smidigt/flexibelt dammsugarmunstycke och vara enkelt, inte massa tillbehör osv.

Hit me 😃
 
A
E Elinaelina skrev:
Har haft många dåliga dammsugare i mitt liv, så nu undrar jag vad ni har haft för dammsugare som ni är riktigt nöjda med?

Den ska kunna dammsuga mattor ordentligt, ha ett smidigt/flexibelt dammsugarmunstycke och vara enkelt, inte massa tillbehör osv.

Hit me 😃
En miele jag haft i över 20-år är och har varit särklass bäst. Men jag har också hört att någon modell av mile har varit helkass så det kan inte vara generellt. nilfisk i GD-serien är jag oxå väldigt nöjd med
 
electroluxaren skrev:
En miele jag haft i över 20-år är och har varit särklass bäst. Men jag har också hört att någon modell av mile har varit helkass så det kan inte vara generellt. nilfisk i GD-serien är jag oxå väldigt nöjd med
Tack för svar! Nilfisk GD, är det bara grovdammsugare? Det gör iof inget men var som vardagsstädning jag tänkte mig :)
 
E Elinaelina skrev:
Har haft många dåliga dammsugare i mitt liv, så nu undrar jag vad ni har haft för dammsugare som ni är riktigt nöjda med?

Den ska kunna dammsuga mattor ordentligt, ha ett smidigt/flexibelt dammsugarmunstycke och vara enkelt, inte massa tillbehör osv.

Hit me 😃
INTe en batteridriven skaftdammsugare iaf.
Jag har haft tre: 1a generationen var usel, men 5 år senare lovade dom att NU är dom bra: Provade då igen (formatet är ju smidigt), men näe...inte så mycket bättre.

När vi köpte en stuga för några år sen så tänkte vi att där kan ju en skaftdammsugare passa ändå, sräskilt om vi iframtiden kompltterar med en robot. Köpte en riktigt bra (med bra betyg) och dyr (!) från Bosch....näe inte bra den heller (även om den är ngt bättre än de äldre) !

Dom orkar inte suga tillräckligt bra helt enkelt: Du behöver all den effekt som en vanlig dammsugare ger.

Vet inte hur bra Nilfisk är i privatsegmentet, men dom gör saker där numer också: Hakar också på tråden för tips...
 
Någon med slang som är modell längre så man slipper bära dammsugaren i ena handen när man ska dammsuga högre upp.
 
A
E Elinaelina skrev:
Tack för svar! Nilfisk GD, är det bara grovdammsugare? Det gör iof inget men var som vardagsstädning jag tänkte mig :)
nej det är en högst konventionell dammsugare med stor påse finns i olika utföranden har lång sladd
numera är den nog ersatt med vp-serien
 
electroluxaren skrev:
nej det är en högst konventionell dammsugare med stor påse finns i olika utföranden har lång sladd
numera är den nog ersatt med vp-serien
Hm, jag verkar bara kunna hitta att nilfisk gör professionella dammsugare eller industridammsugare
 
H Harald Blåtumme skrev:
Våran gamle trogne Miele gav upp. Skaffade en ersättare som visade sig vara helt överlägsen i allt.

Superstark sugkapacitet, och inte minst superlågt ljud. I prnicip det enda som hörs är från sugmunstycket, turbulens osv. Motorljud extremt lågt.

Ex på var köpa: [länk]
låter bra! hur fungerar den på mattor?
 
Använder en gammal Festool dammsugare ctl midi tror jag att den heter. Dyr då den köptes? ja! men värd varje krona, byter påse en eller två gånger per år.
Filtret är lite overkill men är ett asbest filter.
Står i garderoben med en väldigt lång dammsugarslang så slipper att släpa omkring på den.
Är som att ha en central dammsugare 😎
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
E Elinaelina skrev:
låter bra! hur fungerar den på mattor?
Den funkar nästan för bra, man får ställa ner sugkraften ordentligt har vi märkt så att inte mattan sugs fast i munstycket.

Vi har gått igenom många dammsugare men denna är definitivt både den tystaste vi någonsin haft att göra med, samt den starkaste sugmässigt.
 
N
En Electrolux från tiden de tillverkades i Västervik.
Nu har jag en drygt 20 år gammal Philips som är riktigt bra.
 
  • Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
A
H Harald Blåtumme skrev:
Våran gamle trogne Miele gav upp. Skaffade en ersättare som visade sig vara helt överlägsen i allt.

Superstark sugkapacitet, och inte minst superlågt ljud. I prnicip det enda som hörs är från sugmunstycket, turbulens osv. Motorljud extremt lågt.

Ex på var köpa: [länk]
Bra att den funkar för nån, din tidigare måste varit riktigt skit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.