Någon som har erfarenhet av Nässjöhus sedan nystarten?
 
Jag har det och har beställt hus från dem. Helnöjd hittills. Skicka ett pm om du vill veta mer.
 
När levereras det? Har du deras standard eller har du tagit något eget?
 
Leverans oktober. Har köpt endast stommarna. De är hur flexibla som helst.
 
Jag kommer att lägga ut husritningen rätt så snart samt blogga om husbygget. Jag skall börja handla upp de andra entreprenaderna under resterande maj och juni månad. Enligt budget så har jag en miljon för resterande entreprenaderna (inkl. vitvaror och kök), vilket är "aningen" lite. Men man kan alltid försöka. Det är det jag kommer att blogga om samt fråga andra medlemmar på forumet. Kring Nässjöhus så tror jag att jag har lämnat mitt namn och telefonnummer till din man (om han nu heter zombra79 i detta forum) ifall ni undrar nåt.
 
Jaha, det var du som tipsade.

Hur mycket kostade stommen och hus stort är huset? Om man får fråga? :)
 
173 kvm byggyta, 152 boyta samt en garage på 32 kvm.
 
Ok. Du vet inte vad man får ge för alla vitvarorna hos dem? Vi tänkte också köpa in dem själva eftersom Miele är svindyrt. Men det hade ju varit kul att veta vad deras paket kostar så man ser vad man "sparar".
 
Vi har aldrig frågat om vitvarorna, köket eller annat. Jag har samma priser för miele som de har genom företaget som jag jobbar för. Man kan säga att det är bra kvalitét men dyrt också. Vitvarorna tänkte vi köpa på gränsbygdens köpcentrum. Köket köper vi på Ikea, vi har redan offert på det. Jag har lagt 40 000 på kök och lika mycket på vitvaror. Det som kan sticka iväg när det gäller vitvaror (i vårt fall) är fläkten, så den är inte med i kalkylen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.