Undrar om någon har erfarenhet av att eventuellt inte ha närhet till hustillverkaren eller ett försäljningskontor från densamma. Känns ju osäkert att köpa hus av ett företag som ej är representerade i ens stad och kanske inte har väl etablerade kontakter (för entreprenad o dyl) här. Eller är jag bara löjlig då? Urvalet blir ju i så fall något begränsat.
 
Vi har 30 mil till försäljningskontoret och har klarat kommunikationen med telefon, fax, postverket och ett möte. Givetvis hade det varit en fördel att ha kontoret på armlängds avstånd (särskillt om man vill slå näven i bordet) men det är inte nödvändigt.

För ett år sedan var vi väldigt inne på ett kontor som jag dagligen passerar till och från arbetet. Jättepraktiskt tyckte jag då. Senare visade sig säljaren där var en av de värsta skurkarna i branshen och idag har de gått i konkurs.
Det är viktigare att få tag på säljare som man har förtroende för än att ha nära dit.
 
Självklart är det ju lättare om kontoret och även fabriken finns i närheten, men i vårt fall har det gått bra ändå.

Vi började med att telefonera och maila och efter ett tag träffade vi representanterna från firman på vår tomt. Efter det har vi träffats kanske fem-tio gånger och nu när huset har börjat byggas så hälsar jag ju på byggplatsen nästan varje dag. Jag har föreslagit att förlägga vår bröllopsresa till deras kontor men inte fått någon reaktion på det.
 
Hej

Visst borde det vara bra med närhet till säljkontoret.
Det viktigaste är dock att man handlar av en seriös husleverantör.

Vi fick vänta nästan fyra månader efter inflyttning innan vi fick vatten och inredning (inkl. toalett) i badrummet.

Vår kontaktman på säljkontoret påstod att han fått uppgifter om att allt var klart och vägrade komma och titta själv. Inget hände förrän vi tog bilder på eländet "som bevis" och skickade dessa till säljkontoret.

Säljkontoret låg då ca 500 m från vårt hus !!!!
 
BaraMGU, om jag förstår dig rätt (har tittat på dina tidigare inlägg, så är det Myresjöhus du hade problem med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.