Har fått bygglov och preliminär leverans vecka för huset är v.25.
Vi ska köpa en massa material själva,b.la kakel,färg,vitvaror etc.

Nu hittade jag ett jättebra erbjudande på vitvaror, vilket skulle bespara
mig ca 4.000 kr... men det är ju ett tag till det blir dags för vitvarorna.

Hur skulle ni göra? börja handla nu och krångla med utrymme
och starta upp kreditivet eller vänta?
 
Nackdelar vi själva råkat ut för vid tidigt köp av vitvaror är att garantitiden börjar ticka när man burit hem varorna....

Har man som vi hade, en lång byggtid så kanske det går ett år från det man köpt vitvarorna tills det att man börjar använda dessa och då har stor del av garantitiden redan förbrukats.....

Vårat bästa/sämsta exempel är centraldammsugaren som inte kom upp inom ett år och som då följdaktligen inte hade någon garanti kvar när den rasade efter några månaders användning..:(
 
A
Det enda att tänka på när man startar byggkreditivet är väl hur lång byggtiden kommer att bli med tanke på räntekostnader. Vad gäller köp av vitvaror så kommer det alltid nya erbjudanden från de större kedjorna så håll ut och vänta, bättre handla när det behövs istället för att ha förbrukat garantitiden utan att ens ha använt produkterna. Vad gäller garanti så är det ett års garanti och därutöver två års reklamationsrätt som gäller så pajar en pryl så kan man alltid hävda reklamationsrätten.... Dvs bevisbördan ligger på dig som kund istället för på butiken som under garantitiden.
 
ok, elgigantens annonser med "cykel på köpet" var ju trevlig!! ska köpa varor separat, 3 ggr så borde jag alltså
få tre cyklar!! =)
 
Då kommer jag bli populär hemma! he he...
 
swecul skrev:
Då kommer jag bli populär hemma! he he...
Och ännu mer populär hos din lokala cykelmekare... De där skitcyklarna är nog faktiskt byggda just för att KRÅNGLA :) (vis av erfarenhet efter att frun kommit hem med en röd sak som följde med vid köpet av en ROUTER, bara en sån sak...)
 
Jasså, den förra cykeln jag fick därifrån höll i 3 år innan den blev snodd... kanske har
blivit sämre kvalitét på dem... ?
 
Om vi återgår till sakfrågan så skulle jag vänta tills det blir dags. Det är helt enkelt för mycket strul med att ha en massa vitvaror stå och ticka garanti, förvarade så att de inte kan stjälas och se ränta börja debiteras kontot.

Angående cyklar så är det ju inte de mest kvalitativa sakerna som man får, och det kan ju nästan vara idé att försöka deala lite på priset mot att man inte får en cykel eller två.
 
hmm... jo...det kommer säkert dröja tills agusti innan vitvarorna är i bruk... det är ju iofs ett bra erbjudande hur som helst, men
jag såg chansen till att införskaffa cyklel utan att påfresta den "bygga-hus" tyngda ekonomin...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.