Hej

Har en del av lånet som är bundet fram till den 30 Juni, när skall det sägas upp så att det blir rörligt? Det jag menar är att det brukar väl finnas någon tidsfrist gällande när man skall säga upp den fasta räntan i förväg, annars brukar lånet förlängas automatiskt men den bindningstiden som var innan. Finns det någon form av standard på det området bland bankerna? En del av mitt lån gick ut förra året och då fick jag ett brev ett tag innan som skulle skickas in. Jag blir bara lite konfundersam till vilken tidpunkt jag fick det brevet förra året.
 
Spelar det någon roll? Kontakta banken och berätta att du vill lägga om det till rörligt när det löper ut.
 
Jag har precis fått ett meddelande i nätbanken att vårt enda bundna lån läggs om 14/6 och att jag har tills dess på mej att ändra villkoren om jag vill det. Så din långivare borde höra av sig och undra hur Du vill göra. Swedbank själva hävdar att dom ska hjälpa mej att sänka mina kostnader genom att binda lånet 3 år till vilket jag inte kommer att gå på igen :rolleyes: har bara 1/4 av lånen bundet men har förlorat tillräckligt med pengar på det som alltid förut med bundna lån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.