När kan man tätskikta i ett badrum efter att man har putsat med murbruk B ?

Det är en krypgrund på andra sidan väggen som är väldigt mycket kallare.
Tjockleken är upptill 1cm.
 
Weber har en mycket bra kundsupport, har du frågat dem? Kanske finns det anvisningar från tätskiktsleverantören att beakta också.
 
De är Finjab:s produkter men de står ingenting gällande torktid, har häller inte lyckats hitta ngt på google.
 
T
1 veckas torktid per cm!
 
Vart hittar du denna info om man får fråga?
 
säger som tank77 1vecka/cm
 
All respekt för era råd men vad grundas dom på?
 
det är riktlinjer jag fått när jag frågat min leverantör av tätskikt, korrekt svar är väl när rH är är lägre än maxvärdet för din tätskiktsprodukt
 
nino skrev:
det är riktlinjer jag fått när jag frågat min leverantör av tätskikt, korrekt svar är väl när rH är är lägre än maxvärdet för din tätskiktsprodukt
Ser man till både Finja, Weber och faktiskt även Byggmax leverantör så är det så att deras enklaste riktlinje är just 1 vecka/cm. Det är en förenkling som oftast ges som svar av deras tekniker och i normalfallet så kan det i schemat pressas med någon dag om rätt förutsättningar finns men på egen risk.

Det finns mig veterligen aldrig utskrivet på produktblad mer än att produkten börjar härda inom 4 timmar osv. Man vill helt enkelt inte ge några riktlinjar för genomhärdningen då den är så beroende av yttre faktorer.
 
Ok låter sunt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.