Såg detta, Ugly house photos http://uglyhousephotos.com/wordpress/?p=13285 och det är synd att
en del inte inser att alla inte kan vara händiga och göra allt själv. :confused:
100218b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Kreativt:)
 
Ser ut som en plattsättning som skulle platsa på flertalet av landets pizzerior :)
 
  • Gilla
meckis och 5 till
  • Laddar…
Dåligt utfört eller dålig smak....kanske blev precis som det var tänkt...;)
 
Mikael_L
Hoppsan.
Och jag som tyckte jag själv har kaklat dåligt och fult. Nu kan jag sträcka på mig lite ... :)


Förövrigt var jag på en toalett på Arlanda förra helgen och såg till min glädje att fogarna där var betydligt fulare än de jag själv gjorde och tyckte blev oerhört fula.
 
Angående pizzeria, här har vi en lagning i ett tak gjort på en lokal pizzeria.

2012-07-12 16.40.27.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Kanske dags för en tråd med med bilder på pizzagubbarnas bygg, el o vvs kunskaper:)
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Hoppsan.
Och jag som tyckte jag själv har kaklat dåligt och fult. Nu kan jag sträcka på mig lite ... :)


Förövrigt var jag på en toalett på Arlanda förra helgen och såg till min glädje att fogarna där var betydligt fulare än de jag själv gjorde och tyckte blev oerhört fula.
Det är det som lyfter en som hemmapulare! :D Vill man ha lite boost på sin självkänsla så är det ju just offentlig miljö man skall titta på, kontorslokaler etc. Jag kan ju aldrig undvika att kolla på detaljer som kakel och vvs i badrum eller andra byggtekniska detaljer och man hittar ju skräckexempel som man aldrig själv skulle accepterat vid en besiktning. Tekniskt korrekt utfört? Säkert, fult och slarvigt? Väldigt ofta! Känns ju som att när man massproducerar X antal toaletter i en kontorsskrapa så tummas det ibland en hel del på finishen.

Huset för vårt ena kontor är relativt nybyggt, uppfördes för några år sedan, och där kan man hitta många fina detaljer som man hempulare oroar sig över. Vill man själv få en jämn fördelning på kakelplattorna på den väggen man ser direkt man kommer in på toaletten så kräver det att man kanske kapar plattor i båda hörnen, men det är ju onekligen snabbare att köra hel platta mot ena hörnet och sen bara kapa sista plattan på varje rad om man nu skall göra 50 väggar, eller bara köra "fallande" runt om så allt ser helt knas ut. Som hempulare lägger man ju timtal på att få dessa livsviktiga beslut rätt! :D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Hoppsan.
Och jag som tyckte jag själv har kaklat dåligt och fult. Nu kan jag sträcka på mig lite ... :)


Förövrigt var jag på en toalett på Arlanda förra helgen och såg till min glädje att fogarna där var betydligt fulare än de jag själv gjorde och tyckte blev oerhört fula.
Alltså jag är ingen plattsättare, men på Arlanda, krävs det någon som hellst kunskap för att få göra badrum dära?!?
 
lorens skrev:
men på Arlanda, krävs det någon som hellst kunskap för att få göra badrum dära?!?
flygcertifikat? :)
gaia
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Är det ojämna fogbredder eller är det dåligt fogat? På arlanda alltså
 
Jag kom att tänka på toaletterna man ser i Thailand eller på Koh Pagnan-restaurangerna. Där man gör väggarna av glasflaskor, kapsyler och krossade kakelplattor. Skillnaden här är väl att detta var fult :)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Mikael_L
nino skrev:
Är det ojämna fogbredder eller är det dåligt fogat? På arlanda alltså
Det jag såg på arlanda-toan var väl främst "bara" dåligt och fult fogat.
Jag undersökte inte speciellt mycket, men mitt minnesintryck var väl att plattorna satt hyggligt bra, inte en massa vinglande där, och troligen inte så speciellt mycket fogsprång osv.

Men alltså jag gick ju inte och strök händerna över för att kolla av, så det var möjligen värre än jag tror.
 
Vilka toaletter på Arlanda är det ni menar? De "nybyggda" på Pir-F eller de andra på terminal 5 kanske? Jag såg på Sällskapsresan från början av 80-talet eller när den nu är och tyckte mig känna igen toaletterna. De såg ut som de gör idag om jag inte minns helt fel. Medan de på pir F är betydligt nyare. Sen finns det ju nybyggda toaletter ute på 5:ans pirer också iofs
 
på den nyare delen så tror jag att det är en städrobot som åker in och spolar väggarna och då blir det högt slitage på fogarna...
känner plattsättare som varit där och dom är duktiga.
vet att ett utrymme är arkitektritat, där är det inte en skärninng utan helt uträknat att gå jämnt ut, fanns tom utmärkt vilken vägg som man skulle börja sätta på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.