Hej,

Hämtade ett parti elmaterial, köpt på auktion, idag från en halvstor elfirma som gått omkull.
Förutom mycket som jag direkt ser att jag har användning för så fick jag mycket annat, bland annat många rullar lös 0.75 installationkabel, men också några små trummor om nästan 200m 5G 0.75.
Bifogar bilder:

Etikett på en spole med Nexans elektrisk kabel, skadad och smutsig, med produktspecifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nahaufnahme eines Etiketts auf einer Kunststoffspule mit Produktdetails für elektrische Kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev lite nyfiken på vad som är normala användingsområden för sådan (och övrig 0.75).
Googlar man på denna så får man upp *anslutningskabel*, men jag har svårt att se scenarion där man vill ansluta 3 fas med 0.75mm2

Fick även med mängder av ännu klenare kabel, men den verkar användas och vara lämplig till larm (signal kabel),
 
Utan att veta så används det kanske inom industri i elskåp där man kopplar över relä och kontaktorer?
 
  • Gilla
byabin
  • Laddar…
Heminstallation går bort förutom koppling av lågvoltsspottar.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Heminstallation går bort förutom koppling av lågvoltsspottar.
Men inte ens då 5G 0.75...
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Rumsgivare? Telefonledning? kanske man inte drar med lösa kablar dock och 0.75mm² är kanske i kralligaste laget där?
 
En skärmad styrkabel. Kan användas till mycket inom butik och industri m.m.
 
Den går att använda som anslutningskabel till DALI armaturer
 
Håller på att renovera min moped, så vill du bli av med 2-3 meter per färg så tar jag gärna. 0,75 duger till det.
Jobbar som industri elektriker så jag håller med de tidigare att det passar till styrskåp och små grejer, minimala möjligheter i hem miljö tyvärr.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tobias95g Tobias95g skrev:
Håller på att renovera min moped, så vill du bli av med 2-3 meter per färg så tar jag gärna. 0,75 duger till det.
Jobbar som industri elektriker så jag håller med de tidigare att det passar till styrskåp och små grejer, minimala möjligheter i hem miljö tyvärr.
Skicka ett pm så löser vi det!
 
  • Gilla
arasmus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.