Förutom att de är dyrare - finns det några nackdelar med vertikala handdukstorkar jämfört vanliga "stegar"?

Bonusfråga: Har ni tips på någon snygg och bra variant med minst fem krokar som kostar max 4500 kr?
 
Nu killgissar jag bara men kapaciteten känns sämre. Dels hänger grejerna lite ihopklumpat och kanske torkar långsammare. Sedan blir det väl sämre möjlighet att hänga upp lite mer grejer.
Jag torkar ofta mina löparkläder för att använda igen ytterligare ett par gånger innan de åker i tvätten. Vår stora stegformade handdukstork sväljer då både handduk och en hel löparoutfit utan problem. Även smått som mössor, vantar, knäskydd o sånt går ju lätt att hänga. Kan tänka mig att det blir tight om man begränsas till bara ett fåtal krokar
 
BirgitS
Så länge som handdukarna inte hänger ovanpå varandra så tycker jag de verkar torka ungefär lika bra. Jag har ingen själv men vi har många gånger bott hos en släkting som har det. Även med vanliga torkar så blir ju handdukarna torra ojämnt eftersom just de delar som är mot rören torkar fortare än sådana som är över mellanrummen.

Ska man alltså ha en vertikal handdukstork till badhanddukar behöver man i princip en "pinne" per handduk och fem "pinnar" tar ung. lika mycket bred som en vanlig tork, vilket gör att man inget vinner på att ha "pinn"-modellen.

Vad som är snyggt är så individuellt och jag vet inte vad du tycker är snyggt men här är några billiga varianter på prisjakt, de kan alltså finnas i varianter med annat antal "pinnar":
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3025043
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5375697
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4431031
 
  • Gilla
Sållentuna_INFP
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så länge som handdukarna inte hänger ovanpå varandra så tycker jag de verkar torka ungefär lika bra. Jag har ingen själv men vi har många gånger bott hos en släkting som har det. Även med vanliga torkar så blir ju handdukarna torra ojämnt eftersom just de delar som är mot rören torkar fortare än sådana som är över mellanrummen.

Ska man alltså ha en vertikal handdukstork till badhanddukar behöver man i princip en "pinne" per handduk och fem "pinnar" tar ung. lika mycket bred som en vanlig tork, vilket gör att man inget vinner på att ha "pinn"-modellen.

Vad som är snyggt är så individuellt och jag vet inte vad du tycker är snyggt men här är några billiga varianter på prisjakt, de kan alltså finnas i varianter med annat antal "pinnar":
[länk]
[länk]
[länk]
Prisjakt kan jag också använda (och ingen av de länkade har fem hängare). Gillar dock att du använder gamla versionen av prisjakt.

Det man vinner med vertikal hängare är att slippa vika handdukarna. Utrymme på väggen finns.
 
  • Gilla
Sållentuna_INFP
  • Laddar…
Har 5 barn. Med 3 pinnar får man var sin handuk på fast plats enklare än att hänga dem över varandra. Köpte för 15 år sedan dem på Biltema. De håller fortfarande bra! Till och med plasten i toppen har kvar alla piggar och ser ut som ny.
Nu som vv. pappa funderar jag på att sätta separat strömbrytare så jag de ensamma veckorna bara har en igång.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Vertikala handdukstorkar förvånar mig. Där blandas pappabaciller med mammabaciller och barnbaciller. Det är bra om de älskar varandra: då kan de växa tillsammans och föröka sig.
Här har vi en utdragbar torkställning precis under frånluftsventilen. Där hänger handdukarna och torkar - snabbt och billigt. Men de blir naturligtvis inte så varma och goa som handdukar på en handdukstork.
 
C Cider skrev:
Vertikala handdukstorkar förvånar mig. Där blandas pappabaciller med mammabaciller och barnbaciller. Det är bra om de älskar varandra: då kan de växa tillsammans och föröka sig.
Här har vi en utdragbar torkställning precis under frånluftsventilen. Där hänger handdukarna och torkar - snabbt och billigt. Men de blir naturligtvis inte så varma och goa som handdukar på en handdukstork.
För de kramas inte på en vanlig handdukstork? ^ ^
Hur snabbt torkar de på sommaren?
 
U Urban J A skrev:
Har 5 barn. Med 3 pinnar får man var sin handuk på fast plats enklare än att hänga dem över varandra. Köpte för 15 år sedan dem på Biltema. De håller fortfarande bra! Till och med plasten i toppen har kvar alla piggar och ser ut som ny.
Nu som vv. pappa funderar jag på att sätta separat strömbrytare så jag de ensamma veckorna bara har en igång.
Kan du länka till en bild?
 
Hej

Handdukar i mitt badrum, just nu 5 handukar/3pinnar. Satt från början en "vanlig" handukstork. Elledningen till pinnarna fick dras utanpå kaklet från gamla positionen. Funderar på en till strömbrytare så jag kan stänga av 2 av 3 pinnar de barnfria veckorna. fast de värmer badrummet rätt bra. (golvvärmeslingan vill inte vara med längre).
Fem handdukar i olika färger upphängda på tre krokar i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.