Jag renoverade badrummet x antal år sedan, har en T2 floorremp-givare och badrummets belysningsbrytare på insidan av badrummet. Tyvärr var min 50-åriga elektriker inte något vidare geni o föreslog inte bättre plats för strömbrytaren än som det satt tidigare år 1952, dvs för nära duschen(!) (fel sida om dörren) Han som yrkesman borde fattar bättre - och jag som aldrig hade renoverat tidigare visste inte bättre.

Nåja, jag funderar nu på att ta bort givaren o brytaren, men behålla eldosan i väggen, borra igenom dosan o montera allt på andra sidan väggen, dvs så brytaren hamnar i hallen utanför badrumsdörren. Sedan sätta igen "hålet" inne i badrummet med en bit plast/gips, ev. bruk o sedan limma på en matchande vid kakelplatta. (jag skulle kunna knacka loss de 4 påverkade plattorna o sätta 4 nya (har i källaren) men pallar inte med extrajobbet.

T2 givaren har golvgivare o rumsgivare. Jag kan skifta mellan dessa så det är antingen eller, därmed gör det inget om rumsgivaren hamnar i hallen. Finns det någon annan nackdel som jag missat?

( i dagsläget har jag duschdraperi, som jag fäst så att det alltid skyddar strömbrytaren mot vattenstänk , dvs ingen ko på isen att det ser ut som det gör idag - men vill montera glasdörrar istället o då måste brytaren bort )
 
Funktionsmässigt är det inga problem med att golvvärmetermostaten på utsidan så länge den har golvgivaren aktiverad.

Mvh Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.