Jag skruvade loss en äldre IDO-stol för att få bukt med, vad jag trodde var en läcka i avloppsanslutningen. Fann då att stolens anslutning till avloppsrörets muff var korrekt. Men på stolens baksida upptäckte jag ett runt, pekfingertjockt, prydligt hål, som ser ut att vara original. Måste vara där vatten stänker ut vid en rejäl spolning. Misstänker att en gummiplugg suttit i hålet tidigare. Alltnog, en flaskkork omvirad med lite isoleringsband blev en fungerande plugg. Vet någon vad det mystiska hålet i själva stolen - således inte i spolcisternen - egentligen är till för? Ska man gå in med rensband där?:thinking:
 
Åsa Lund
Jag vet inte men jag hade gissat på samma som du. Plugg för rensning
 
Tack Åsa, då är jag inte ensam om att ha en IDO-WC med mystiskt hål på baksidan. (Lite synd, då den eljest skulle ha varit ett unikt samlarobjekt i klass med ett feltryckt frimärke.:D) Alltnog, med hålet ordentligt igenpluggat med en kork, fungerar min milt. museala IDO alldeles utmärkt utan något vattenläckage alls. Jag tror som du Åsa att det där mystiska hålet är till för rensbandet. Väldigt svårt att upptäcka hålet utan att ta loss hela stolen från golvet.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.