Tjena.
Jag och sambon ska bygga hus (1,5-plans trähus med vinkel, veranda och balkong bl.a.) och räknar med att dra upp de grova dragen på vårt hus själva. Dock kan vi tänkas behöva hjälp med att få till detaljerna och s.a.s. realisera hela klabbet. Vad vi söker är en arkitekt som har försmak för/är duktig på mysiga, personliga lösningar. Tänk "roliga gångar och vinklar, nivåskillnader, inbyggda hyllor, tvättnedkast i mellanvägg" o.s.v. Vi vill inte ha stramt, så trendigt så det blir opraktiskt, tre meter i tak med 700 spottar eller för spartanskt.

Det är möjligt att Fiskarhedenvillans, HM-hus eller någon annan av de vi kikar på, har arkitekter som kan förverkliga det. (Nån med erfarenhet av just dem?) Oaktat det tar vi gärna emot tips. Vilka trevliga och personliga arkitekter finns i området?

Jag funderar på att ta kontakt med Ola Torrång (?) i Kungsbacka - mannen bakom Den sagolika villan. Han har en del av det vi letar efter, även om vi inte bygger betonghus är tänket med vinterträdgård, inomhuspool m.m. intressant, inom vissa ekonomiska ramar ;)

Tack på förhand!
 
Jag kan rekommendera Peo Oskarsson på arkitektrådet. Han är öppen för egna idéer och ligger dessutom bra i pris!

Lycka till!

//Bogge
 
Oj, hade helt missat att någon svarat. Tack för tipset! Ska kolla upp. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.