Hej

Har någon byggt Myresjöhus villa Kornett i skåne? Vad kostar huset i standardutförande? Är tillvalen väldigt dyra? Allmän erfarenhet av Myresjöhus, bra, dåliga?

mvh Sanel
 
Hejsan!!!

Jag är just nu i fas på att skriva på för ett kornett hus i nodvästra skåne vi kommer att betala för standardutcörandet ca1,4 milj. Vi har inte gått igenom vad tillvalen kostar, men han berättade för oss att man brukar ha tillval för ca 100 tusen. Den kontakten vi har är via helsingborgskontoret och vår hus säljare är väldigt saklig och grundlig, allt vi har frågat har han besvarat och det känns tryggt

MVH
Jasmin
 
Jag tyckte 100 000 kr var lite för tillval, saker kostar mer än man tror. Vi har precis skrivit kontrakt med myresjöhus och ska bygga vårt andra hus med dom och vi har tillval för ca 400 000 kr(ej carpot/garage med i dessa pengar). Då är det en massa andra fönster än standard, ryggåstak, omritat kök, badrum, braskamin, takfönster.

Exempel går en braskamin loss på ca 50 000 kr med installation. ett takfönster ca 15000 kr med installation. Ryggåstak ligger på en 1100-1200kr/kvm.

Sedan om man ska ha ett garage/carport med så ligger det på en 150 000 - 300 000 kr beroende på vad man ska ha. Sedan så skiljer sig sjävklart dessa priser sig i landet.

Kan verkligen rekommandera MH, det är bra hus med en mycket god standard som utgång. (fast man vi alltid göra om lite så man får sin egen prägel på huset)

Mvh

Anders som bygger sitt andra Myresjöhus :)
 
Redigerat:
jassi_r skrev:
Hejsan!!!

Jag är just nu i fas på att skriva på för ett kornett hus i nodvästra skåne vi kommer att betala för standardutcörandet ca1,4 milj. Vi har inte gått igenom vad tillvalen kostar, men han berättade för oss att man brukar ha tillval för ca 100 tusen. Den kontakten vi har är via helsingborgskontoret och vår hus säljare är väldigt saklig och grundlig, allt vi har frågat har han besvarat och det känns tryggt

MVH
Jasmin
1.4, det är bara för materialet då? 1.4 låter väldigt lite för att få huset NF.
 
Hej!
Tack för era svar!

Vi har nu varit och pratat med en säljare för Myresjöhus i Malmö och vi fick följande priser:

byggsats: 1, 3 milj
NF i standardutf: 2, 5 milj

Tycker också att 1, 4 milj verkar billigt för ett nyckelfärdigt hus...
 
glöm inte att standardutförandet är trä. Vill du ha puts så får du räkna med minst 200.000 till och jag vill påstå att deras utgångsstandard generellt sätt är synnerligen låg.
Du har dock goda möjligheter med Myresjö att få förändra huset efter dina egna önskemål och behov mot en slant givetvis.
 
Vill man verkligen ha puts på dagens hus med tanke på problemen som uppstått senaste åren samt att det är ganska dyrt? Smaken är väl som baken men puts känns som det var hypat för typ 4-5 år tillbaka och lite ute nu. Grannens Myresjöhus putsades för ett par veckor sedan och om du frågar mig blev inte det bra. När ljuset ligger på i viss vinkel ser man underliggande plattor ganska tydligt, dvs ganska snål tjocklek i putsen som inte blir snyggt.
 
I Stockholm är priset för Kornett 2,725 miljoner för nyckelfärdigt.

Har du varit och kollat på visningshuset i Malmö? Hur är det på övervåningen..känns det trångt?

sanel skrev:
Hej!
Tack för era svar!

Vi har nu varit och pratat med en säljare för Myresjöhus i Malmö och vi fick följande priser:

byggsats: 1, 3 milj
NF i standardutf: 2, 5 milj

Tycker också att 1, 4 milj verkar billigt för ett nyckelfärdigt hus...
 
Ja, vi var och kollade på visningshuset i Malmö och allrummet är inte jättestort, men det känns inte trångt.
 
Planlösningen på detta hus är verkligen inte för ljudkänsliga.....även om det är snyggt..
 
Nej det var för byggsatsen =) Sorry om jag inte var riktigt klar i mitt skrivande.

Är det pga att det är öppet upp som du tycker att ljudet blir för mycke eller att det helt enkelt är för "klena" väggar??
 
Hej hej

Nöjda ägare till ett Kornett i skåne sedan november 08. Gällande ljudnivå i huset är det helt rätt och riktigt om man väljer att behålla planlösningen. Vi valde dock att bygga in allrummet och sätta fönster mot vardagsrummet för att ändå behålla ljusflödet, på samma vis som visningshuset i Göteborg. Kombinerat med isolering i innerväggarna så är ljud inget problem alls för oss trots barn. Allrummet känns inte litet/trångt för oss trots minskad yta efter inbyggnaden, bara gemytligt, men det är givetvis helt beroende på tycke och erfarenheter.

Angående puts så blir det inte bättre än vad putsentrepenören gör det. Vid ett dåligt jobb så syns skarvar, vid ett bra jobb så är det inget issue alls oavsett hur solen ligger på. Samma sak med alla andra detaljer skulle jag vilja påstå - vid dåligt jobb så kommer man att störa sig på resultatet. I vårt tycke är puts dels väsentligt mycket snyggare, sedan tillät inte områdesplanen träfasader så inte mycket att diskutera :)

Standarden i huset hade gärna kunnat vara högre, vi valde bort rätt mycket och uppgraderade en hel del annat. Har varit ett par incidenter under byggnation, såsom fel fasadfärg, men allt har ordnats upp snabbt och utan problem så har inga klagomål. Snarare menar jag att Myresjöhus och vår byggledare varit lyhörda och tillmötesgående.
 
Redigerat:
Kim E, vad tog Myresjöhus för att isolera alla innerväggar? Tog ni också spånskiva som tillval för att ytterligare öka isoleringen och göra det möjligt att sätta upp till exempel platt-tv?
 
Kim E, Får man fråga vad ni valde bort och vad ni uppgraderade, hur mycke fick ni lägga på era tillval och hur mycke fick ni för det ni valde bort?!

Tack på förhand :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.