Hej

Jag och min sambo är intresserade av Myresjöhus 1-planshus Tångudden i Malmötrakten och använda oss av Myresjöhus Totalentreprenad.

Är det någon som nyligen byggt detta hus i Malmö och vad betalade ni isf för huset i std-utförande ?

Vi vill dock bygga ut huset så att det blir 183 kvm istället för ursprungliga 166 (17 kvm). Är det någon som fått ett pris på det från Myresjö ?

Vidare skulle vi gärna vilja ha garaget intregrerat med huset men som planlösningen ser ut så verkar det hopplöst. Är det någon som har lyckats med detta ?

Tack på förhand
 
Hejsan,

jag är själv intresserad av tångudden och undrar om ni byggde huset eller om ni fick ett pris etc.

ang. din fråga om integrerat garage sp har jag hört om de som flyttade dörren på tvättstugan till framsidan istället och på så sätt kunde bygga ihop huset med garaget.
 
Hej ,

Har inte byggt Tångudden men har som er snöat in på det huset eller rättare sagt planlösningen. Har haft kontakt med en kille vars familj byggt det och dom var riktigt nöjda med huset dock hade det vart strul på vägen med MH´s säljare som lovat massor men när huset kom så var det inte det dom kommit överens om trots att köparna hade papper på det.

Jag frågade MH för nått år sedan och då kostade en byggsats 2,3 milj i standard utförande exkl grund och jobb.

Vi kommer att bygga ett snarlikt hus inom nått år, vi har ändrat i planlösningen och tagit bort ena vinkeln, vi kommer bygga det i lösvirke då det är mer lönsamt för vår del. Det tar lite längre tid att resa det men man kan ändra mer utan att det kostar skjortan.

Detta kanske inte passa in i detta ämne men det är bra med lite feedback..

Lycka till !
 
Fruppe skrev:
Hej ,

...

Jag frågade MH för nått år sedan och då kostade en byggsats 2,3 milj i standard utförande exkl grund och jobb.
...
2,3 milj för byggsats ? i mina öron lät det dyrt borde vara 2,3 milj nyckelfädigt utan tomt eller ?
har en vän som köpte NF MH på ca 130kvm för 2,5 för några år sen med tomt. så 2,3 milj byggsats lät väldigt dyrt.
 
Hej ,

Kan vara så att jag blandat ihop det är inte helt säker...

Dra iväg ett mail till dom och fråga om olika alternativ...

/Fredrik
 
Detta är kanske utanför ämnet..Huset är jättefint, men personligen tycker jag några saker inte är så bra med planlösningen:
1.Man måste gå igenom vard.rummet för att nå master bedroom. Man tenderar vilja ha ett vard.rum i en "ände" av huset, ej som genomgångsrum.
2.För att nå allrummet o de andra sovrummen skall man passera hallen och tamburen, nära entrén.Det innebär att man -om man använder huvudentrén till vardags- drar runt sand o grus , snubblar över skor,på klinkergolvet i hallen. Vi har haft en lösning där man hela tiden måste passera hallen för att gå mellan kök o rum, inte bra. Satsa på en tambur som ligger mer separat.
Ett tips bara.
 
Evi, vi har ett tångudden på 185 kvm. Känner inte igen oss i några av de synpunkter som du kommer med. Huvudentren är så pass stor så att vi snubblar inte på skor och drar inte heller in ngn grus och sand. :)
 
Jamen det var ju bra! Vet i alla fall vad jag tittar på när jag "läser" planlösningar. Men här var jag fel ute!
 
Vi fastnade för just planlösningen för att den har ett stort v rum med möjlighet att bygga ihop vrum och kök. Sen att det finns en "vuxen" del och "barn" del. Badrummet vid vuxendelen kommer nästan endast nyttjas av "oss"
 
Det är ett jättefint hus, och barnavdelningen ligger verkligen avskiljd, genom att man måste gå genom kapprummet för att komma dit, enligt den planlösning jag tittat på. Så det är en finurlig lösning för att få den avskiljdheten.
 
Fruppe: ang Tångudden, bygger ni själva eller har ni snickare till hjälp? Dum fråga kanske, men har också fastnat för Tångudden och just nu grunnar vi på om vi skall köpa nyckelfärdigt av Myresjö eller låta ngn lokal snickare bygga nåt snarlikt... Vore intressant att höra om du fått nåt prisförslag eller så.
 
Kotten - Just nu ligger det på is. Vi håller på att renovera ett torp först men våra förhoppningar är att vi ska bygga ett nytt hus på tomten inom nått år. Jag kommer bygga det själv då jag är snickare och har kontakter inom hela byggsektorn.
Arbetar med mina morbröder och vi har byggt ett antal lösvirkes hus och det mest avancerade hade vi runt 2200 timmar på, det var 1garage på ca 70kvm och själva huset var på 190kvm , detta gjordes under förra vintern med många snöskottar timmar ...
Finns för och nackdelar med dom olika alternativen.
Monterings husens fördelar är väll att det går fort att resa stomme osv men sen vettetusan om JAG ser några andra fördelar.
Lösvirkes hus tar lite längre tid att bygga men JAG tycker att man får ett "bättre" hus om man bygger på detta sätt.
Nu kommer det säkert komma kommentarer på detta men det är min åsikt.
Börja prata med vänner och bekanta om inte det är någon som vet nån lokalsnickare som kan hjälpa er.
Dom husen vi byggt har vi byggt på löpande räkning men innan uppskattat tiden och stämt av eftersom och vi har alltid hamnat 300-500 timmar mindre än vad som sagts innan..

Lycka till!
/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.