:thinking:Eftersom företaget Myresjöhus envisas med att inte visa upp sina priser på deras hemsida och gör tvärtemot sina konkurenter tänkte jag skapa denna tråd så att man kan få ett hum om vad deras hus kostar att bygga. Ni får jättegärna skriva vad era hus kostade att bygga exklusive tomtpris i och med att det skiljer så mycket i pris på tomterna! Skriv gärna vilken typ ni byggde också
Tack på förhand// potentiell husbyggare som är låst till Myresjöhus då tomten vi är intresserade av är deras
 
  • Gilla
MrBilo
  • Laddar…
Detta ger ju inget, bara indexuppräkningen är ju 3% per år. Kolla vilket hus du vill ha och be dem om ett pris.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
@maximm Jag har inte riktigt satt mig in i vad allt innebär, tänkte egentligen bara se vad folk hamnar på för priser med Myresjöhus som entreprenör
 
Finns mycket tillval som du kanske inte vill ha eller du vill ha andra grejer, så att gå på vad andra tycker och deras priser säger istort sätt ingenting.
Kolla vad du vilket hus du vill ha + tillvalen så får du ett pris av myresjöhus, kan inte bli enklare..
 
  • Gilla
JonasPersson72
  • Laddar…

Bästa svaret

Det är att förenkla en stor process när man förväntar sig sådan prissättning på ett hus. Så mycket som spelar in att det inte är någon ide att sätta ut pris direkt på nätet. Dem företag som gör det anser nog att det bara är för att vissa kunder önskat det. Kan man detta med att bygga hus så förväntar man sig inga priser på nätet. Sen förstår jag att vissa (oerfarna köpare) önskar se priserna direkt, men det ger så gott som ingenting i slutändan kommer dem inse.
 
  • Gilla
JonasPersson72
  • Laddar…
Två hus som ser snarlika ut på utsidan kan det utan problem skilja på 20' per kvm och 30' per kvm beroende på tillvalen på insidan. Jag har sett badrum helt i marmor, stengolv i hela huset och galna kök, då springer priserna iväg ohyggligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.