Bifogar en länk till Fairshopping med mitt inlägg där, detta för att informera andra och berätta om vår frustration. Vi svarar gärna på alla ev frågor om byggets gång från grund till slutresultatet.

http://fairshopping.se/opinions/view/12404
 
Tråkigt läge. Hade ni totalentreprenad?

För övrigt tycker jag att "noll-fels-vision" är en otroligt löjlig benämning. Just vision tyder på att det inte är något som Myresjöus ens själva tror de kommer att uppnå.
 
Nej det är bättre med garantier
Noll-fels-garanti. Det skulle var nåt det.
 
Ytterst trist och beklagligt, väldigt fult att ta dit en besiktningsman som "godkänner" trappan utan att ni fått uttala er. Det enda rätta är att återigen ta dit en besiktningsman, kanske någon som inte har nån anknytning med Myresjöhus. Trappan ser fördj-vlig ut - och den går man ju i varje dag och ser eländet och grämer sig.
Jag hade nog ordnat en ny besiktning och sedan tagit in en offert på att montera ner den gamla trappen och sätta in en ny - att slipa den gamla är svårt utan att du får fler glipor och risk för knarr i framtiden. Är huset slutbetalt eller håller ni inne sista 10% ?
 
Ja vi har totalentreprenad. Vi har inte betalat in det sista lyftet ännu, men på Myresjöhus gjorde man som så att den summa vi skulle få tillbaka pga förseningarna krediterades på slutfakturan. Detta innebär att vi inte håller inne en så stor summa som vi borde ha rätt till.
 
Har också byggt med Myresjöhus och noll fels visionen är inte ens värt pappret som den är skriven på. I vårt fall har vi haft problem med målaren ( uslaste arbete jag har sett ) och framför allt hur taken har spacklats. I början ville inte ens Myresjöhus bemöda sig med att komma ut för att ens titta hur det såg ut.....Svagt! Och ja, vi byggde också med totalentreprenad. Men i vilket fall så tog det närmare ett år innan vi fick nån respons av Myresjöhus och detta skulle åtgärdas. Det har åtgärdats , men pga det dåliga underarbetet så är det fortfarande inte bra , men något bättre. Ska bli intressant att se vad som händer i höst då vi ska ha vår 2-års besiktning. Har inga höga förhoppningar ifrån Myresjöhus sida där för att åtgärda ev. fel
 
I Örebro finns det en familj som bor just nu på hotell pga alla felen som finns i deras Myresjöhus... fast Myresjöhus har faktikst gått ut och tagit på sig ansvaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.