Någon som har nån koll på dessa hus? Har ni byggt från Myresjö eller har nån bekant som gjort detta och kan säga hur de är att jobba med. Hur ligger de i pris, kvalitet, mm mm???

Vet att det finns en del g:a trådar, men jag behöver litet färska synpunkter. Gärna om nån snäll själ vill dela med sig av priser från Myresjö.

Forumet är kanon. Jag läser varje dag och tro´t eller ej, men jag blir nog lite klokare för var dag som går... ;)

/Jonte
 
Vi fick pris på nyckelfärdig Klockaregård: 2.6 Mkr
Då ingår garage på ca 50 m2, 2.7 m innertakhöjd på undervåning, falu rödfärgat, totalentreprenad, tomt (inlusive VA) till en kostnad av 570 kkr och byggherrekostnader. Räknar man bort garage och tomt så landar man på ca 1.9 Mkr.

Varför behöver du färska synpunkter? Tror du att Myresjöhus nyligen skulle ha vänt om och börjat ge sina kunder service och kvalitet?
 
GF: Hmmm, ironin går inte att ta miste på. Du verkar inte alltför imponerad av Myresjö?!

Vilka är dina erfarenheter?
 
Nu har jag kollat runt lite. Ingen munter läsning precis. Ska titta på ett Klockargården och det ska bli spännande att höra deras synpunkter.

Tack för synpunkter!

/Jonte
 
Jonte du kan väl återkomma med din nya information :) Det är alltid bra att höra mångas åsikter. Planlösning och utseende på Myresjöhus är ju annars helt OK. MVH Lill
 
Lill skrev:
Jonte du kan väl återkomma med din nya information  :)
Jepp, återkommer. Ska titta i morgon kväll. Huset ligger granne med min tomt :)
/Jonte
 
Lucifer skrev:
Kvaliteten på huset är bra, det är iallafall vad mina hantverkare säjer.

Lucifer
Trots alla tidigare negativa synpunkter på Myresjö, så verkar slutresultatet bero mycket på vilka hantverkare man använder. Kul att du är nöjd iaf. :)

/J
 
Ja, vad ska man tro ???. Den negativa kritiken är trots allt ganska omfattande här på forumet. Typiskt..Jag har precis hittat ett myresjöhus som jag gillar....Kanske någon vet något om det. Det är en serie som kallas Villa växa och huset heter Area. All info av intresse erfarenheter, pris, kvalité osv. Lill
 
Hej Mycket Nöjd! Har du egna erfarenheter av Myresjö? Vet du något om deras kvlaité, kostnader osv? Lill
 
Lill skrev:
Jonte du kan väl återkomma med din nya information  :) Det är alltid bra att höra mångas åsikter. Planlösning och utseende på Myresjöhus är ju annars helt OK. MVH Lill
Huset var väldigt fint. Bra kvalité genomgående och de var mycket nöjda med Myresjö. Jag har varit i kontakt med Myresjö och fått en ritning med en öppnare planlösning mellan kök och vardagsrum. Köket ligger nu direkt till vänster om entrén följt av vardagsrum i vinkel. Rummet på bottenvån är flyttad till övervån, där barummet låg, som i sin tur är rakt ovanför entrén. Alltså ingen öppning kvar från övervåningen. Vi tittar även på att kunna göra samma sak med Eksjöhus Mellangården. Annars är favoriten Aspudden från Eksjöhus som vi funderar på att bredda med 60 cm på varje sida.

Planerna fortsätter.... :)
 
hej

Jag har också tittat på Villa Växa serien och tyckte de var rätt trevliga samt verkade det bra både materialmässigt och prismässigt. HTH kök, Vedum bad osv. 240 mm isolering i ytterväggar, träregel + gips dock i väggarna, 20 cm under plattan, termostatreglerad golvvärme i varje rum osv Nibe pump har de och så vidare. Det enda jag tyckte var att de tog lite väl mycket betalt för tillägg som centraldammsugare, spröjs på fönster och för att få gavelfönster osv.

Någon som har byggt något Villa Växa hus?
INFORMATION tack då...min säljare är mycket trevlig och beläst tyckte jag. Han var inte påstridig utan helt ok...

GIVE ME SOME INFORMATION!

 
Optimist skrev:
GIVE ME SOME INFORMATION!
Välj Eksjöhus...det gjorde jag ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.