Jag har 4-5dm brett med grov dränering närmast husgrunden. Men dräneringsmaterialet är numera "förorenat" i och med att myror konkat dit en massa material som ser ut som sandblandad jord.
- Borde jag vara bekymrad?
- Hur "renar" jag enklast dräneringsmaterialet från myrbomaterialet?
- Och hur hindrar jag myrorna från att fortsätta bygga bo i min dränering?
 
C Calle_O skrev:
Jag har 4-5dm brett med grov dränering närmast husgrunden. Men dräneringsmaterialet är numera "förorenat" i och med att myror konkat dit en massa material som ser ut som sandblandad jord.
- Borde jag vara bekymrad?
- Hur "renar" jag enklast dräneringsmaterialet från myrbomaterialet?
- Och hur hindrar jag myrorna från att fortsätta bygga bo i min dränering?
Du kan ju testa att lägga dit stenflis och blanda ut med för dom är inte jätteförtjut i det materialet.
 
Vad har du närmast grunden, isolering av något slag. sen blandar du in Myrr i massorna så blir du av med dom.
 
V växelventil skrev:
Du kan ju testa att lägga dit stenflis och blanda ut med för dom är inte jätteförtjut i det materialet.
Tack, låter som ett användbart tips.
 
J jonaserik skrev:
Vad har du närmast grunden, isolering av något slag. sen blandar du in Myrr i massorna så blir du av med dom.
Platonmatta och ingen isolering.
Hur doserar man Myrr i denna application?
 
  • Grund av byggnad med isolering, grusspridning, betongvägg, utgrävning, gräs syns i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kokande vatten är bra att hälla på myrbon i marken. I dränerande material lär du kunna döda dem rätt heltäckande en bra bit ner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.