Hej,

Finns det något myggfönster man kan beställa som inte inbegriper massa fula ramar, magnetlister, kardborrelösningar osv. Inga borrhål i ram osv. Kanske något som fäster med lätt motstånd som t ex en duschgardin gör.

Googlat ihjäl mig. Vill helst inte bygga själv.

Mvh Alexander
 
Jag har också letat efter liknande. Byggde en ram i trä och måla vid för att sätta myggnät på, men det var väldigt mycket jobb då jag har många fönster jag vill ha myggnät på.

Det slutade med att jag köpte myggnät på Coop med vitt nät + kardborreband. (de är vita trots att de är svarta på förpackningen)

https://www.coop.se/handla/varor/hemmet/heminredning/gardiner/myggnat-for-fonster-7332844227675

Dessa tycker jag är väldigt diskreta, då mitt fönster och ram också är vitt. När jag tar bort dessa tänkte jag värma upp klistret med värmepistol eller liknande. Har erfarenhet från tidigare att det kan dra med sig färg.

Det man annars kan göra är att köpa integrerade myggnät/gardin till ditt fönster, det kostar dock typ 2000-2500 kr styck och det var jag också inne på, tills plånboken fick andra prioriteringar.
 
Nåt sorts hål i marknaden här. Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.