Hejsan

Måste tipsa om programmet Domstolen - Friad eller Fälld, som går på SVT1 just nu 1/9 kl 21-22
Handlar om en störtskön kille som måste försvara sig själv i tingsrätten, då stockholms stad anmält honom för egenmäktigt förfarande, för att han lagt sin husbåt vid några dykdalber, som inte kan visas ägs av stockholms stad, som hävdar att han inte får bo på deras vatten, även om dykdalberna inte är deras.
 
C
Kul att det är riktig dokumentär och inte skådisar. Såg trailern härom veckan men trodde att det skulle vara fiction.
Riktigt dryg typ den där åklagaren :D
 
Chaly
Pinsamt att hovrätten inte lyckades meddela dom på utsatt dag... och dessutom inte meddelade parterna om fördröjningen.
 
C
Chaly skrev:
Pinsamt att hovrätten inte lyckades meddela dom på utsatt dag... och dessutom inte meddelade parterna om fördröjningen.
Förvånar mig inte ett dugg. När jag var i hovrätten sist hade de inte lyckats kalla den åtalade vilket framkom en kvart innan förhandling. - Har ni provat att ringa honom, frågar målsäganden? -Nä vi har inte numret. -Ni kan få det av mig, det står här på första sidan i förundersökningen. - Åh vad bra, tackar tackar!
Dagen efter kommer meddelande om inställd förhandling i brevlådan. Skickad med B-post.

Kul att se killarna hänga på låset en kvart innan domen skall meddelas, nippriga som s-tan. Det var ju inget mordåtal direkt :D
 
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
Staffans2000
För novisen som inte vet vad en Dykdald är: https://sv.wikipedia.org/wiki/Dykdalb

Som ett sidospår undrar jag -finns "lyxfällan" på riktigt,eller är det en packe B-skådisar som spelar offer.

Staffan
 
O
Staffan2000 skrev:
För novisen som inte vet vad en Dykdald är: [länk]

Som ett sidospår undrar jag -finns "lyxfällan" på riktigt,eller är det en packe B-skådisar som spelar offer.

Staffan
En del är så korkade att de inte kan vara påhittat....:)
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Odjuret skrev:
En del är så korkade att de inte kan vara påhittat....:)
Tyvärr går många av tv3 och kanal5:s program ut på att skratta åt människor som har riktiga funktionsnedsättnignar, t.ex. lindrig utvecklingsstörning (eller intellektuell funktionsnedsättning som den nya politiskt korrekta termen är), autism och grav ADHD.

Du har alltså rätt i att dom är "korkade", så korkade att det faktiskt klassas som utvecklingsstörning kliniskt.

Därför jag aldrig klarar av att titta på något med Filip & Fredrik. Lyxfällan tycker jag dock ger riktigt bra hjälp och utbildar människor i att hantera pengar.
 
Var det någon mer än jag som stördes av bakgrundsljudet som enl. mig är alldeles onödigt då programmet hade både information som var givande och spänning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.