Hej!
Ny här i gruppen och har just gjort en upptäckt. Julgransmanualen!!
Som tidigare Bosch anställd, så känner jag till den, men trodde att den försvunnit i historiens dunkel.
Har inte sett till den på åratal.
Skulle gärna vilja få kontakt med "Hemmakatten", som i ett tidigare inlägg uttalat att "det måste ha varit
min man som gjort den". Det är av största intresse att få kontakt med denna katt, för att kanske kunna få
vidare information. Är det någon annan, som har hanterat och påmint om manualen, så skulle jag gärna vilja
ha kontakt och vidare feedback från den som vet något mera.
På återhörande och Julefrid tills dess
 
Är det den här du söker ? Kul trycksak, Tyskar har ju humor, måste vara för att de är släkt med Österrikare...=)

https://bhstatic.se/i/julgransmanual.pdf

Installationsmanual för julgran, röd bakgrund, vit granikon, Bosch Rexroth-logotyper, tysk text, stilfull design. Infografik med steg för installation, inkluderar förstudie och arbetsdelning, på svenska, röd och vit design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svensk text om arbetsfördelning för installation av julgran, med roller och ansvarsområden beskrivna grafiskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfiknanicke och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
I InsidersUnited skrev:
Är det den här du söker ? Kul trycksak, Tyskar har ju humor, måste vara för att de är släkt med Österrikare...=)

file:///C:/Users/marte/Downloads/Julgransmanual_bosch.pdf
Länken fungerar inte eftersom den går till en fil på din dator.
 
  • Gilla
Alterbosch
  • Laddar…
Jodå, nu fungerar den. Du måste skicka in ett prov på analys, annars kan man inte VETA. )
 
  • Gilla
Alterbosch
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Länken fungerar inte eftersom den går till en fil på din dator.
Hej, och tack för svar. Jo då, den funkar men leder inte till min dator. Jag hade inte manualen, såvida den inte sitter infrusen på nån gammal hårddisk. Det är ju ganska länge sedan den dök upp, första gången, och jag har innehaft ett antal datorer genom åren. Den här publikationen är helt suverän, i sitt utförande och sin detaljrikedom. Det är nästan ett måste, att den/de som författat den, har arbetat på nämnda företag.
OCH den kommer INTE från mina tidigare tyska kollegor, den saken är jag fullständigt övertygad om. Visst hade de flesta av dem humor, min inte av den här digniteten. 😆😆
 
I InsidersUnited skrev:
Jodå, nu fungerar den. Du måste skicka in ett prov på analys, annars kan man inte VETA. )
Hej och tack för engagemang i frågan. Ditt alias är klart intressant och ger mej en svag hint om att du kanske vet mera om den här saken. Skulle i så fall vara mycket intressant med vidare kontakt. Då kanske på nåt mindre publikt forum, om det föredras. Jag fick den här manualen, i microformat på telefonen, mej tillsänd i samband med dagens frukost, och då från ett mycket oväntat håll. Trodde, som jag nämnde tidigare, att den här hade för längst försvunnit i historiens töcken. Men det hade varit synd, den är alldeles för bra för det. 👍🤩🤩
 
  • Gilla
Alterbosch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.