Har haft mycket problem med att filterna täpps igen av något ludd sedan vi flyttade in på gården för några månader sedan. Nu tröttnade jag på att rensa alla filter i huset så jag tog bort det i handfatet och började spola ur ordentligt med en sil under kranen. Efter ungefär en timme har jag samlat ihop lite allt möjligt. Det mesta är något ludd som när det torkar ser ut som om det kunde vara mushår eller damm eller något liknande. Även en hel del bitar som ser ut som skal från insekter, och så något lerliknande.
Nu kom det precis ut något som inte kan vara något annat än en fot. Vad i perkele är det jag har i rören/brunnen? Jag har cirka 70 meter rör mellan brunn och hus. Tidigare haft stort problem med mycket lera i vattnet och pumpen gick sönder så fort vi flyttade in.

Hur blir jag av med detta? Har tidigare spolat i flera dygn med utomhuskranen och vattnet har blivit bättre efter det. Upplever inte att jag får så mycket skit i kökskranen men fortfarande lika illa i badrummet. Hjäälp!
 
  • Liten gräshoppa på fingertopp, suddig bakgrund, närbild, natur, insekt, mänsklig interaktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Använda pappershanddukar med fläckar ligger på en vit yta, eventuellt i en handfat, känns rörig och oren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Använda pappersnäsdukar med fläckar och partiklar, möjligen makeup eller smuts, på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
tensiden och 1 till
  • Laddar…
K
Jag tror jag spydde lite.😳
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
Grävd brunn?
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Grävd brunn?
Borrad
 
K K. L skrev:
Jag tror jag spydde lite.😳
Jag dricker fortfarande vattnet 😂
 
  • Gilla
K. L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.