Jag har nu flera dagar i rad hittat små delar av mjukt material på golvet under innerdelen till min luft/luftvärmepump.

Jag har satt upp enris både inne och ute på väggen då jag läst att möss inte gillar det. Ingen effekt.

Nästa steg var att rigga musfällor, på väggen ute och ovanpå pumpen inne. Ingen effekt.

Pumpen fungerar ännu som den skall men jag är ju rädd att den skall skadas och vet ju inte om det som har skett med den hittills har påverkat på något sätt.

Någon som har något tips?
 
Tips: öppna innedelen och inspektera grejorna.
 
Är det inte bara damm?
 
Nej, det är bitar som är några millimeter stora. Ser ut som något isoleringsmaterial. Svarta och vita bitar.
 
Lyft av kåpan och titta in. Ta dit någon som kan göra det åt dig om du inte vill ge dig på det själv.
 
E etompau skrev:
Tips: öppna innedelen och inspektera grejorna.
Jag har öppnat det jag kommer åt, men det verkar vara mot väggen och inte på framsidan och där kommer jag inte åt något. Tar gärna hit någon som kollat men det vore bra att få bort musen först och främst.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Lyft av kåpan och titta in. Ta dit någon som kan göra det åt dig om du inte vill ge dig på det själv.
Jag tar gärna hit någon, men vill få bort musen först. Det känns som pro 1.
 
En mus kan knappast kliva in i utedelen och åka hiss till innedelen. Omöjligt att musen kommer in den vägen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det skulle vara via kanalisationen på utsidan och genomföringen i väggen som inte är tätad isåfall.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
elmontören elmontören skrev:
Det skulle vara via kanalisationen på utsidan och genomföringen i väggen som inte är tätad isåfall.
Precis
 
Dom små rackarna tuggar sig igenom fog och drev om dom är på det humöret !
Vi satte musnät på ett ställe där det var problem men tuggade den av kondensslangen istället och kom igenom.
Dom små rackarna är envisa :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
De flesta musar är ju det:crysmile:
 
Jag har beställt hem en tekniker. De hjälper till att täta också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.