Hej huset är byggt runt 40 talet, från vad jag fick höra så har det funnits lite sprickor som förra ägaren sa , men känns som jag blev lurad, huset har varit kallställd i runt 10-12 år nu. Och massa fukt finns som kan vara orsaken. Huset är ju fin i träd å sånt det är bara källaren som man kan se i taket att det finns vattendroppar.

Jag är helt okunnig å frågar om det är ens värt å renovera huset med dethär problemet,
Går det att lösa? Är det dyrt å lösa? Å är det värt å lösa?

Från mitt okunniga synpunkt så känns det att huset kommer rasa när som helst 😅 är jag helt fel?
 
  • En man i källare med sprucken vägg, rörledningar, fönster och en varmvattenberedare. Behov av reparation syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förstörd inomhusmiljö, avfallande puts, sprickor, fönster, försummelse, övergivet rum, skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förfallen interiör, skadade väggar, exponerat tegel, rörledningar, bråte, övergivet utrymme, renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig, smutsig hörn av rum med synliga sprickor, slarvig säng, rör och nedslitet väggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övergivet rum med fallna möbler, trasigt tak och fuktiga väggar. Oredigt och förfallet interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källare med fuktproblem, tvättmaskin, expositionsrör, utsikt genom litet fönster, föråldrad inredning och sladdar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, exponerade tegelväggar, skadad gipsskiva, oavslutad byggnad, åldrad, försummad, potentiell vattenskada, byggnadsmaterial, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stick in en tunn ståltråd i sprickan för att mäta djupet. Har du tur så är det bara putsen som släppt på grund av fukten.
 
  • Gilla
Walter64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.