Tjenare,
Har tänkt bygg min bastu i källaren och två av väggarna utgörs av putsad hålbetong (innerväggar). Kan jag låta dessa vara som de är eller ska man sätta luftspalt/panel på dem?
Mvh Tobbe G
 
Luftspalt och panel säger jag men kanske plåtreglar där det ligger mot vägg. Om inte annat så för trevnaden.
 
Hemmakatten
Varför skulle man inte kunna ha en putsad vägg i bastun? Det har vi. Iofs inte den vägg där lavarna är, men om det är så för TobbeGardner så kan man ju sätta upp ryggskydd i trä.
 
Hoj,
Det här gäller också väggar där kortändan på laven ligger an mot. Men... Tror att det blir panel mot dessa iaf... Anledningen är att jag tror att jag måste putsa om dem för att få det snyggt och att putsa är inte något jag är bra på... Lättare att sätta panel då ;)
Tack för feedbacken!
Mvh Tobbe G
 
Inte helt lätt att sätta panel heller. Drygt som fasen är det ;)

Har just gjort så jag _vet_.
 
Surfade strax innan jag läste ditt inlägg in på en sida och skulle kika på belysning. Hittade där bilden i länken nedan där de satt något som är/liknar huggen sten. Har för mig att jag sett det i någon kakelbutik tidigare. Gick själv igång som fasen på det och tyckte det var brutalt snyggt! Man kanske inte behöver vara traditionell i alla lägen... Kommer själv att lägga oregelbunden skiffer på golvet men kanske skall släppa upp det lite på nån vägg...


http://www.bastubutiken.se/Media/Filarkiv/Produktbilder nya/Belysning/ledlite 1.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.