Hur tjockt lager med bruk kan man ha mellan två lager leca-block. Jag ska fortsätta på en befintlig grund som är relativt ojämn. Det ligger mellan 0-6 cm. Är det för mycket att lägga mellan två lager leca-block. Hur mycket är annars rimligt att lägga?
 
Vågar inte säga vilket bruk som är lämpligast men att göra en avjämning är inga problem. Vilket bruk/cement som är lämpligast vet säkert de som säljer det.

Slå en reglar/bräda på varje sida om blocken ut med muren och fyll sedan upp och strykav så har du sedan en jämn mur att fortsätta på . Du bör nog lägga i armering.
 
K
Man använder B-bruk till leca och en normalfog är 10 mm. Jämna av ytan innan du börjar mura så slipper du problem senare.
 
ktm250 skrev:
Man använder B-bruk till leca och en normalfog är 10 mm. Jämna av ytan innan du börjar mura så slipper du problem senare.
Va fan, har precis lastat hem 20 säck C-bruk från Bauhaus. Hade inte kollat innan jag åkte ditt för att hämta sista Leca-pallarna, så var tvungen att fråga. han slog i en pärm och sa sedan C-bruk.

Ska byta ut blåbetongsväggar i huset, och mura om med leca och sen putsa på det.

Behöver jag byta till B-bruk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.