Dags att tjacka motorsåg.
Jag kommer inte använda den överdrivet mycket.
Jag har ett par fällda träd på tomten som legat sen innan vi köpte huset. Dom ska kvistar och sågas upp till ved. Sen ska några småträd väck oxå. I övrigt allmän städning på större villatomt.
Då jag bor på landet så vill jag kunna ha den i bilen ifall det blir storm, så därför är en bensinare att föredra.
Vilken ska man kika på om vi snackar budget 1500-2000?
 
Budget 1500 - 2000 bör räcka till byxholkar med sågskydd (ca 600kr), en billig hjälm m visir och kåpor (ca 500 kr) och ett par sågskyddade stövlar klass 3 (ca 800 kr).

Vad gäller såg så får du räkna med ca 2500 - 3000 för en någorlunda vettig såg i "konsumentklassen", bör räcka för dina behov idag som du beskriver det.
__
PS. Sikta på en såg med 13" svärd och ca 40 cc motor 1.6 - 2 kW från Husqvarna, Jonsered eller Stihl.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
D09
Tips om du vill ha med dig något i bilen så är inte en bågsåg inte att underskatta. Tar väldigt lite plats med.

Jag köpte nyligen en Stihl ms170 som jag är grymt nöjd med. ( det är iofs min andra MS-170 på tur )

https://m.prisjakt.nu/product/2666909
 
Blev det ändrade planer om motorsågen, Holetaker? Bara fråga vidare om du undrar över något.
 
Jag är lite inne på stihl 170 faktiskt.
Den verkar prisvärd
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.