....en modell som är ett par år gammal tror jag men jag tyckte jag hittade några märkliga kopplingar till kinaproduktion när jag googlade. Är detta en bra pryl eller motorsågarnas svarta får?
 
ullberg
Är det verkligen en Stihl och inte en Steel? ;)

Min granne har en Steel som jag vill minnas hette typ 4500, vi vet båda att det är en kopia, men jag behövde en extra såg en gång så jag lånade den. Jag la typ en hel förmiddag på att få den att starta (gick bara på startgas) innan jag gav upp och köpte en till egen såg

/U

EDIT: nu är inte detta mitt modersmål men från samma sidor som jag antar du hittat tycker jag mig kunna tolka ut att det är något fishy med 4500:an, "kineski falsifikat" låter inte som något positivt ;)

http://www.stilsrbija.com/index.php?g=16
http://ekstratestera.rs/program/stihl/stihl-falsifikat/

(det kan ju dock vara så att det faktiskt finns en Stihl 4500 som ofta kopieras, men varför skulle ett tyskt företag gå ifrån en namngivningskonvention? Helt orimligt om du frågar mig...)
 
Redigerat:
Ja det var det där jag såg också och jag känner inte igen modellnr från någon Stihl-såg.jag kan inte säga att jag har koll på modellerna som är ett par år gamla - men jag ser inga beggade sågar av denna modeller heller.....
 
...ställde några frågor till säljaren på blocket men fick inte några svar som förde mig närmare ett köp....men det skulle ändå vara intressant att förstå om det öht finns en såg som heter 4500 från Stihl. Sidorna på utrikiska (som är svårtydda även efter google translate) tolkar jag som att så inte är fallet. Det enda gemensamma är att motorsågarna i bästa fall har orange kåpa.
 
ullberg skrev:
Är det verkligen en Stihl och inte en Steel? ;)

Min granne har en Steel som jag vill minnas hette typ 4500, vi vet båda att det är en kopia, men jag behövde en extra såg en gång så jag lånade den. Jag la typ en hel förmiddag på att få den att starta (gick bara på startgas) innan jag gav upp och köpte en till egen såg

/U

EDIT: nu är inte detta mitt modersmål men från samma sidor som jag antar du hittat tycker jag mig kunna tolka ut att det är något fishy med 4500:an, "kineski falsifikat" låter inte som något positivt ;)

[länk]
[länk]

(det kan ju dock vara så att det faktiskt finns en Stihl 4500 som ofta kopieras, men varför skulle ett tyskt företag gå ifrån en namngivningskonvention? Helt orimligt om du frågar mig...)
Körde en Google translate på första länken:

"som du kan köpa på marknaden i Pancevo 50 och 80 euro och om du är förhastade och lättlurade du kan köpa från en "shuttle handlare" som säljer dessa produkter som STIHL 4500 till 100.150.200 €, vilket är rent bedrägeri eftersom dessa enheter inte är relaterade till Stihl utom kanske färg.Hur man känner igen COUNTERFEIT:
- Namn STIHL 4500 är tryckt på en etikett som lätt tas bort.
- Kedja av bladet har ingen etikett (Stihl motorsåg har original som är på varje "tand" chain präglade tecken STIHL)
- Se Stihl sågar på denna webbplats och du kan se hur de ser ut som originalen.
- Ring oss för råd."
 
Korvgubbe
Det enklaste är kanske att kontakta Stihl och fråga dem direkt. Antingen stämmer det och du kan göra ett kap, eller så blir de uppmärksammade på att någon säljer förfalskningar i Sverige och du slipper bli blåst.
 
Det enklaste är om Nonkan läsert den och svarar, han vet. Jag kommer inte köpa sågen.
 
Jag har jobbat som säljare hos en Stihl-återförsäljare ett antal år och kan med säkerhet säga att det där är ett riktigt dåligt försök till produktkopiering! Det som stämmer mot originalet är att den är orange... Varken svärd eller kåpor liknar någon stihlmodell jag sett.
 
Men, är inte detta grymma selling points, speciellt den första punkten? (y)

[h=3]Specifications[/h] 1.Size can be choose
2.Good quality with cheaper price
3.Easy to handle
4.Professional for cutting tree
5.Fast delivery
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Såja, nu slipper vi se den annonsen på blocket iaf...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.