Hej

Jag har en 25 år gammal Jonsered 5hk någonting.
Den går så bra, startar alltid på samma sätt och orkar kalas.
Sen har jag en ny (7 år gammal :) Jonsered 5hk någonting, den är lite trögstartad och orkar lite mindre än den gamla.
Efter körning så knäpper den nya lite så den går troligen lite för varm, jag gissar att den får för lite soppa.
Den har några spärrar så jag inte kan justera en fetare blandning.

Den går egentligen väldigt bra med vibrationsfriare gång och handtagsvärme, men kommer livslängden förkortas då den får för lite soppa, om det nu är det som är felet?

Jag kör hellre med min gamla som går bättre men vibrerar mer vilket inte är lämpligt i längden.

Jag är jävligt bra att justera bilmotorer på gehör, men........
Alltså, hur justerar jag min Jonsered så den får mer soppa när den har någon form av justeringsstopp?
 
Workingclasshero skrev:
Efter körning så knäpper den nya lite så den går troligen lite för varm
Nu är jag ingen expert men behöver det verkligen vara något problem att den "knäpper lite" när den svalnar av? Exempelvis ljuddämparen blir ju duktigt varm och det är kanske inte så konstigt om det låter något när den kallnar.
 
Det är bara en känsla att den går för magert och behöver aaaaningens mer sås för att gå bäst.
Jag iofs aldrig ställt tändningen på någon av sågarna......................
 
det går inte att ändra tändläget men kolla avstånd tändspole svängljul ska vara ett dubbelvikt a4 papper vanligast är att det är mycket skit i maskin så kylningen från svängljulet inte kyler som den ska.för lite bensin visar sig att maskin dör vid gaspådrag eller varvar för mycket ska fyrtakta får ej bara varva, vid ca 12000 varv ska den inte varva mer mvh Urban
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.