Hej,
behöver höja tomten och tänkte se om Morän med småsten är ok att höja upp tomten för att sedan lägga 10cm matjord och gräsmatta på ?
 
Går gör det väl, frågan är väl hur det blir med vatten, blir det torrt på sommaren?
 
Grundvatten nivån ligger c:a 1meter under nuvarande marknivå, skall höja 0.6meter.

Hur menar du om det blir torrt på sommaren? (Stockholm)

menade alltså morän blandat med småsten
 
Morän är väldigt väldränerat, så om du idag har problem med att det blir ordentligt blött är det nog en bra idé, men brukar det vara torrt blir det väldigt torrt med morän.
 
Jag har egentligen ingen aning men spontant tror jag att det går bra. Tänkte om gruset dränerar bort allt regnvatten och att det kanske är bättre med tjockare lager jord (20cm)
 
Tomten är ganska blöt i dagsläget men dränerat, har en brunn som sammlar upp vatten och den är just nu fylld nästan till marknivå. Problemet blir väll att det skulle vara bra med nått som band lite vatten vid regn.
 
Jag tror inte du kommer få några problem alls. Jag har en del av gräsmattan som är morän blandat med grus i botten och däröver c:a 10 cm matjord och gräsmattan har inga problem att trivas där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.