Nu funkar alla uttag i huset som jag bytt utom ett. Det är ström fram men när jag monterar locket på så når inte strömmen fram.
Det var ett lite för stort hål så på ngt vis tror jag kopplingen sitter för långt in eller ngt.
Locket fäster & låset precis som det ska men det funkar inte när jag monterar dit det.
Ni ser att det kanske inte är det snyggaste men hur kan jag lösa detta smidigast nu?
Har inte gjort ngt alls än men tänker att det måste vara att det inte når fram riktigt.

ska jag försöka vända ut kopplingen på bilden lite eller finns ngt tips från er som har vana?

Det är alltså ström fram så som det ser ut på bilden men när jag monterar skyddet/locket eller vad det heter på så funkar det inte.
Kablarna sitter fast rejält så glappar gör det inte utan jag tror att det inte riktigt når fram. Jag tror det.
Funkar varken med en lampa eller när jag mäter så fort jag monterar höljet på.

Typiskt när jag trodde jag äntligen var klar med allt
 
  • Vägguttag utan lock där kopplingsanslutningar syns, omgiven av skruvar och böjd metallram. Uttaget verkar ha problem med strömledningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tåtarna sitter på "X", det är blindblintar. Flytta till L och N så går det nog.
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Tåtarna sitter på "X", det är blindblintar. Flytta till L och N så går det nog.
Jag satte så för att det blev svårt att vrida den. Ok jag får göra det, men strömmen går ju fram så som det sitter nu. Vad är det som gör att den bryts
 
J jamaica skrev:
Jag satte så för att det blev svårt att vrida den. Ok jag får göra det, men strömmen går ju fram så som det sitter nu. Vad är det som gör att den bryts
Plintarna X är inte kopplade till något alls internt. Så du måste använda L och N.
Om du mäter i hålen där man stoppar i en stickpropp och inte på skruvarna märker du att spänningen inte finns i hålen varken med eller utan lock. 😉
 
  • Gilla
Kardan79 och 4 till
  • Laddar…
J jamaica skrev:
Jag satte så för att det blev svårt att vrida den. Ok jag får göra det, men strömmen går ju fram så som det sitter nu. Vad är det som gör att den bryts
Har du spänning på uttagshålen med trådarna på X??
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Har du spänning på uttagshålen med trådarna på X??
Fasen vad klantigt. Ok jag får vända på uttaget.
Trodde det funkade från båda håll
 
  • Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
Tack allihop
Trådarna fick vändas & uttaget, var lite korta trådar för det men funkar nu.
Tusen tack alla
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Har du spänning på uttagshålen med trådarna på X??
Nä mätte på skruvarna. 🤷‍♂️
Ändrat nu iaf så det funkar
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.