Hej

Har köpt sånt ledstångsbeslag på bauhaus. https://www.bauhaus.se/ledstangsbeslag-matt-silver.html

Några frågor

Jag jag hål i trappräcket som är lite större än skruven - rätt?

Jag har gips + osb. Lite osäker var reglarna är och om det passar där jag vill ha beslaget på räcket, räcker det om det bara fäster i OSB? Tanken är att ha 4 st beslag på en ca 3 meter räcke.

Tack på förhand.
 
J
Inget svar ännu har då fått till det ??
 
Nej tyvärr. Men ska försöka ge mig på det under julledigheten.
 
J
Vad har du för tjocklem på OSB , den är lite grovkornig och till viss del porös , normalt är regelverk i vägg 600 C/C kan du hitta en , knacka efter dova ljud eller regelsökare , så kan du få dit 4 st hållare på 3 meter , 4 X 600 = 2400 , Det är det bästa för att få det att hålla , för egen del tveksam till hållbarheten i OSB om det finns barn som brukar hänga och rycka i handledare
 
Kan försöka hitta nån regel åtmindstånde.
 
J
Micro553 Micro553 skrev:
Kan försöka hitta nån regel åtmindstånde.
Hittar du något som verkar vara en regel kan du borra med en liiiiiten borr och känna om det är trä bakom , gips och OSB är baraca 26 mm så är det inget så hoppar borren in , det bästa om du hittar något så borra med en borr som är någon mm klenare än kärnan på gängan som ska fästa ,biter bra utan att spräcka om du kommer lite på sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.