Under pågående renovering tar man många beslut, och uppenbarligen, ibland utan att riktigt se konsekvenserna.
Jag har ett ventilationsrör där en frånluftsventil monteras på ett T-Rör. utmaningen som nu har uppstått är att det nya taket ligger så nära sticket att jag inte får på en bit spirorör utan behöver sätta donet direkt på T-röret.
De monteringsbleck som följer med donet ska ju sitta "i" röret och inte "utanpå" som jag skulle behöva.

Jag tar gärna emot kreativa tips på lösningar och länkar till produkter som skulle kunna funka.
Hur göra?
Mvh
Stefan
 
Hur långt gånget är det ? sitter gipsen i taket målad och klar och hålet taget eller är det åtkomligt uppifrån?
 
Denna kanske Produktsida för en FÄSTRAM FRESH 100, ej i lager, onlinebutik, 5 stjärnor, en recension, välj antal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E egge80 skrev:
Hur långt gånget är det ? sitter gipsen i taket målad och klar och hålet taget eller är det åtkomligt uppifrån?
allt på plats redan. Jag satte på ett renslock under bygget och funderade inte så mycket mer på det. Nu skulle jag ”bara” sätta i donet…
 
E egge80 skrev:
Denna kanske [bild]
det där är en sån som sitter ”i” röret.
 
Den här då, det står påskjutbar på delar med gummi Skärmavbild från webbutik visande metallklämma, med köpalternativ, information och hjälpknappar, prisangivelse i svenska kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E egge80 skrev:
Den här då, det står påskjutbar på delar med gummi[bild]
den där kanske funkar! Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.