P
Funderar på om jag ska dokumentera var skruvarna i plywood och gipset sitter då det väl annars är stor risk att man sätter skruvarna till aluskenorna på samma ställe. 90 skivor och 90 dusch.
Brukar det finnas många monteringshål i skenorna ?
 
Alltid en god idé!
I en del förekommer flera förborrade hål, medans det i andra är sparsammare. I värsta fall kan ju också borra upp ett nytt i profilen.
 
P
Jo det är ju tråkigt om man hamnar rakt på en gipsskruv, Tar nog och fotodokumenterar med tumstocken bredvid när golvhöjden är klar.
 
Har monterat säkert över 100st duschdörrar, har aldrig råkat utför att en gipsskruv ställt till det!
Känns lite som att göras ett ickeproblem till ett problem!
 
P
Och jag som nästan alltid råkar pricka nån skruv till OSB när jag skruvar gips.
 
P
Förresten. Du som har monterat att stort antal, skilljer det sig mycket i kvalitet mellan olika fabrikat ?
 
P Peter_K skrev:
Förresten. Du som har monterat att stort antal, skilljer det sig mycket i kvalitet mellan olika fabrikat ?
Ja det gör det, framför allt i lyftfunktionen, är den i plast så är den inte lika hållbar.
Som vanligt är det lite att man får vad man betalar för....
 
P Peter_K skrev:
Och jag som nästan alltid råkar pricka nån skruv till OSB när jag skruvar gips.
Det är en annan sak, då förborrar du inte....
 
P
Så sant
 
P
J Jörgen Ö skrev:
Ja det gör det, framför allt i lyftfunktionen, är den i plast så är den inte lika hållbar.
Som vanligt är det lite att man får vad man betalar för....
Så är det väl oftast så länge det inte handlar om designgrejer för då kan det ju kosta hur mycket som helst.
 
P Peter_K skrev:
Så är det väl oftast så länge det inte handlar om designgrejer för då kan det ju kosta hur mycket som helst.
Japp, och en del är beredda att betala för det....:)
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.