Jag har idag en altandörr med låsbart handtag på insidan och endast en krok på utsidan, dvs dörren går inte att öppna från utsidan.

Jag vill nu konvertera dörren till att ha handtag och lås på både in- och utsida.
T ex med detta kompletta lås:
Schematisk bild av lås och dörrhandtag med beskrivande texter, syns på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörren ser ut såhär:
Närbild på en vit fönsterdörr med öppet silverfärgat handtag och synlig låsmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit öppen ytterdörr, metalldörrhandtag, vit vägg, glasparti, utsikt mot inomhus interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer detta gå? Är det något specifikt jag måste ha i åtanke?
 
du får kolla om du har en låsbar spanjolett
 
T tergo skrev:
du får kolla om du har en låsbar spanjolett
Hur vet jag om jag har det?
Handtaget som sitter där nu går att låsa.
 
T tergo skrev:
de kan vara att det är själva handtaget som låses och inte spanjoletten
kolla om där står något nummer på spanjoletten eller så får man lossa den och kolla ,
Guide om låsningsalternativ till låsbara spanjoletter från If Säkerhetsbutik®. (if-sakerhet.se)
Då har jag nog en icke låsbar spanjolett, då dörren endast har en tryckesroddare och ingen separat låscylinder.
 
D D_Persson skrev:
Då har jag nog en icke låsbar spanjolett, då dörren endast har en tryckesroddare och ingen separat låscylinder.
man kan ha handtag på utsidan och ett låsbart på insidan med brytsäkring mellan handtagen, nackdelen är att man får inte glömma låsa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.