Jag har köpt frigolitlister till taket samt en ljusslinga + diffusionskanal som jag ska montera upp (cove light).

Jag behöver ha rätt nära till taket för att det ska se snyggt ut (bara kanske 1cm glipa). Det jag är orolig för är om jag monterar upp allt och så pajar led-slingan om ett halvår.

Finns det något smart sätt att montera listerna så att de är enkla att ta ner vid behov? Funderade på vit kardborreband (risk att det blir för tjockt och syns undertill?) eller kanske någon dubbelhäftande tejp som inte är för stark för att ta ned.

Någon som har erfarenhet eller en smart ide?
 
Ska vill ha s.k släpljus då , pass på det kommer att framhäva alla skavanker som finns i taket. Så prova först och se vad som kommer fram. Annars är väl bara skruv som gäller om du behöver tar ner något.
 
J jonaserik skrev:
Ska vill ha s.k släpljus då , pass på det kommer att framhäva alla skavanker som finns i taket. Så prova först och se vad som kommer fram. Annars är väl bara skruv som gäller om du behöver tar ner något.
Jag har varit så inne på lim/tejp/andra lösningar att jag inte ens tänkt på skruv xD ja, det kanske ändå är lättast
 
J
De här köpte jag förra året och dom funkar väldigt bra. En, kanske myt, kanske sant är att stripsen behöver kylning för att inte bränna sönder, och då är dessa en bra investering. Troligen blir det varmt uppe i taket klämt bakom frigolit.
Check this out! https://amzn.eu/d/bEUhT9Y
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.