Min ytterdörr blåste upp och då gick plasthöljet på min dörrbroms sönder. Nu bromsar den inte längre..

Vit dörrbroms av märket AXA monterad på vit dörr, skadad plasthölje synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag antar att jag måste köpa en ny dörrbroms och montera. Jag är väldigt mycket novis, men det verkade inte alltför svårt när jag läste monteringsanvisningarna på den här https://www.bauhaus.se/assa-dorrbroms-vit-523t-2

Min fråga är, det verkar som att måtten stämmer med min nuvarande dörrbroms. Kan jag använda de befintliga skruvhålen eller håller inte det ordentligt? Jag kan ju inte förskjuta hålen eftersom dörrbromsen ska monteras på ett visst avstånd från karmen.
 
surris
Dom håller
 
  • Gilla
Maja000
  • Laddar…
M Mia000 skrev:
Min ytterdörr blåste upp och då gick plasthöljet på min dörrbroms sönder. Nu bromsar den inte längre..

[bild]

Jag antar att jag måste köpa en ny dörrbroms och montera. Jag är väldigt mycket novis, men det verkade inte alltför svårt när jag läste monteringsanvisningarna på den här [länk]

Min fråga är, det verkar som att måtten stämmer med min nuvarande dörrbroms. Kan jag använda de befintliga skruvhålen eller håller inte det ordentligt? Jag kan ju inte förskjuta hålen eftersom dörrbromsen ska monteras på ett visst avstånd från karmen.
Jag du kan använda befintliga skruvhål så länge de befintliga skruvarna sitter bra.
 
  • Gilla
Maja000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.