Hej!

Håller just på att måla om i nya huset, alla rum ska få sig en dust med rollern. I huset finns också rikligt med gamla "vattenradiatorer" med massvis med skrymslen och vrår, och dessutom ser man ju den gamla mörkbruna tapetfärgen genom springorna i elementet eftersom det är så svårt att måla där.
Kan man på något hyfsat enkelt vis temporärt montera ner elementen så man dels kan måla väggen bakom, dels lättare komma åt på elementet? Det skulle underlätta väsentligt!

/Elin
 
antar att de inte e bara sådär,, tror du måste dit med en rörmokare om tar bort de å sätter dit en koppling i stället för elementet.. så vattnet far runt.
 
då det verkar som det är gamla element så finns det ingen avstängning på dom å då är det att tömma systemet på vatten = kallt denna årstid
 
ingemar_o skrev:
då det verkar som det är gamla element så finns det ingen avstängning på dom å då är det att tömma systemet på vatten = kallt denna årstid

hmm e de på dom där gammla elementen där vattnet inte går runt i alla element eller hur de funkaR??
 
hmm e de på dom där gammla elementen där vattnet inte går runt i alla element eller hur de funkaR??
Jag vet faktiskt inte alls hur vattengenomströmningen fungerar, men jag bestämde mig igår för att måla bakom med lång pensel, och det gick faktiskt förvånansvärt bra. Dock råkade jag komma åt vredet till elementet, vilket resulterade i ett schysst läckage... Hade inte min snälle släkting lämnat kvar en rulle vulktejp vet jag inte hur det hade slutat. :)

Men hur som helst, det gick rätt bra att måla utan att ta ner dem. Bestämde mig för det efter att ha pratat med en rörmekare som inte tyckte att det var värt besväret och pengarna det skulle kosta att montera ner elementen.

/Elin
 
Är också i samma fas som Elin, d.v.s målning och helst spackling bakom element. Vi har moderna platta vattenburna element. Dom sitter upphängda på den sidan där rören inte går. Den andra sidan vilar vad jag förstår på rören. Tror ni att man kan haka av elementet och vrida det något utåt för att få bättre plats att måla. Det borde vara lite flexibelt?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.