Hej,
Hoppas någon kan hjälpa mig. Lyckas inte skruva loss det rödmarkerade med de verktyg som jag har. Ska man ha specialverktyg för detta? Eller är jag helt fel ute - visst måste jag skruva loss dessa för att få bort blandaren?

Tack för er tid och hjälp.
 
  • Röd ring markerar två skruvar på en duschblandare som behöver verktyg för att demonteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
provat med en två krona och tång
 
Ja provade det faktiskt och kronan böjdes sönder. Vågade inte fortsätta med det för att skruvspåret skadades lite grann.
 
Rickard.
Jag tror du har en liten insexskruv under ett lock på undersidan av blandaren, den tillsammans med rören håller fast blandaren.

Det du är och skruvar på behöver man bara röra om man vill koppla blandaren med rör uppifrån.
 
  • Gilla
Porsibygg och 2 till
  • Laddar…
Du kan ju prova droppa ner ättiksprit blandat med lite vatten och vänta ett tag (kan behöva upprepas). Det löser ju kalk etc.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jag tror du har en liten insexskruv under ett lock på undersidan av blandaren, den tillsammans med rören håller fast blandaren.

Det du är och skruvar på behöver man bara röra om man vill koppla blandaren med rör uppifrån.
TACK! Det fanns ett lite håle med insexskruv under. Det löste det! Glad att slippa åka till Bauhaus! Ha en fin dag och tack ni andra också!
 
  • Gilla
Ratatoskr
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.